joelle Startet 19.Juni.2022 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2022 Har akkurat montert en Yamaha F150 på min ibiza 20. med motor kom digitale multi instrumenter, der det blandt annet er tankmåler. siden det ble en del hull til overs bestemte jeg meg for å ha analog tank måler i tillegg. koblet kabel fra tanken rett på den analoge. kabel videre til den digitale. å her begynner moroa. Analog viser full tank, å digital halv. Innen jeg koblet på den digitale så var analog tank måler koblet på av/på knapp, men nå ser det ut til at den får signal så snart jeg vrir om nøkkel. utfordringen er at jeg nå ikke stoler på noen av målerne. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2022 Tja, serie- eller parallellkobler du motstander, så blir det gjerne interessant. Som loven sier 'summen av alle motstander i en krets = null'. Om jeg husker riktig. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 19.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2022 Er sjøl skeptisk, å regnet med litt forskjell. Siden det blir litt annerledes motstand på måler to. Men på samme gang så viser nå analog full. Å digital halv. begynner å misstenke at den digitale er satt med amerikansk standard. europeisk er 0-180ohm å amerikansk omtrent omvendt hvis jeg ikke husker feil Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 19.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2022 Amerikansk er vel 240-33 Ohm. Tricky å få til dette, men om du har to instrumenter med samme måleområde (godt mulig den digitale kan stilles om) så kan du kjøpe deg en konverter fra en sensor til to målere. Wema har feks dette og sikkert de andre fabrikantene også. Om det er verdt bryderiet er en annen sak. Du kan jo finne noe annet kjekt å ha i det ledige hullet 😁 USB uttak feks. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 19.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2022 Si meg: Har du koblet begge på samme sensor? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
joelle Svart 20.Juni.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2022 Ja begge er som sagt koblet på samme giver Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 20.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2022 (redigert) joelle skrev 48 minutter siden: Ja begge er som sagt koblet på samme giver Da blir det desverre bare "tull" det du forsøker på! Det ene displayet vil registrere sensor men samtidig målekretsen i det andre instrumentet, og visa vers! Forsøk å koble fra det ene og deretter det andre. Les av verdi på aktuelt instrument som er "aktivt". Velg ett, og fjern det andre! Alternativet er to sensorer, ett til hvert av instrumentene, og som passer instrumentets karakteristikk ! Redigert 20.Juni.2022 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.