Bryant Startet 25.November.2005 Del på Facebook Startet 25.November.2005 Har en 2003 Volvo Penta 5.0 GXI som jeg konserverer til vinteren. Har kjørt og spylt gjennom kjølesystemet med ferskvann og fylt det med frostvæskeblanding. Har skiftet olje og filtere. MEN nå lurer jeg på innvendig rustbeskyttelse av motoren. Har lest i VP opptaks og sjøsettingsguide at man kan helle på 15-20 ml motorolje SAE 15-50 i forgasseren mens motoren går. Den er utstyrt med injectionsystem og jeg finner derfor ikke helt ut hvordan jeg da kan fylle på oljen. Ikke har jeg så lyst til å starte motoren og være så nødt til å gjenta prosedyren med påfylling av frostvæske enda en gang heller. Holder det kanskje med å fylle litt olje i hver tennpluggåpning og så dra motoren rundt noen ganger? Eller er denne prosedyren unødvendig? Er det virkelig risiko for at motorens stempler og indre deler ruster vintermånedene? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.November.2005 Del på Facebook Svart 25.November.2005 Holder det kanskje med å fylle litt olje i hver tennpluggåpning og så dra motoren rundt noen ganger? Eller er denne prosedyren unødvendig? Er det virkelig risiko for at motorens stempler og indre deler ruster vintermånedene? Det fungere helt fint med olje i tennplugghullene ja! Gi den noen pump i hvert hull, og dra motoren rundt et par tørn (gjerne for hånd) slik at oljen får fordelt seg. En bensinmotor kan faktisk sette seg fast i løpet av en vinter, har opplevd dette med en veteranbil jeg hadde. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.