Jump to content

Volvo penta Evc-c feilmelding etter oppgradering av autopilot til Raymarine EV2.

spiir

Recommended Posts

Endelig var jeg klar til å skifte ut min autopilot Raymarine s3g computer med en ny EV2 autopilot via en Raymarine eci-100 gateway. Den fungerte som en drøm, og jeg får full integrasjon mot min Raymarine Axiom kartplotter. Men jeg får en feilmelding på EVC-C. Mid 164, psid 139: FMI 9. Når jeg skifter tilbake til den «gamle» autopiloten forsvinner feilmeldingen. Jeg har søkt opp koden og det er en feilmelding som har med signal tap av autopilot gatewayen til Volvo. Det er den gatewayen som jeg kobler av når jeg benytter den nye EV2 autopiloten. Det virker for meg at man må fortelle HCU,en at han ikke skal lete etter Volvo gatewayen lengre (?). Noen gode råd/tips? Jeg har laget meg en system tegning av hvordan ting er koblet sammen etter oppgraderinger.. motorene mine er Volvo penta d6 370 med IPS 500. Med EVC-C.

D5F299E7-6E7F-43C2-87D3-2C94A7A5E090.png

• 4 uker senere...

Fikk tilbakemelding ifra Raymarine Norge. «ECI-100 er kompatibel med EVC-C..V3 eller nyere». Da båten min er produsert før versjon V3 ble rullet ut, hadde jeg for gammel software på alle mine enheter til EVC-C. Har får oppgradert alle anhengene til siste software versjon for Volvo Penta EVC-C. Jeg får nå ingen feilmeldinger. :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...