Stokkis Startet 27.Juni.2022 Del på Facebook Startet 27.Juni.2022 Håper det er noen smarte hoder der ute som kan hjelpe oss!:) jeg og fattern er på jakt etter en skjærgårdsjeep til hytta. Vi har sett en del båter med «eik» eller tre på gulvet i båten. (Vi er usikre på hva det er) men vet noen om hvor mye vedlikehold det er på slikt? Har direkte sol noe å si? Vet ikke om dette er et dumt spørsmål men setter pris på hjelp😅 Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 På skjærgådsjeep, er det vel Teak eller kunst(fake teak) Eik kan jeg ikke huske å ha set på noen sånne båter. Teak behandles vel med teak olje.Er det fake/kust teak, er det nada vedlikehold. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Kallethekid Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Det er mest sannsynlig teak du tenker på. Det finnes både ekte teak og syntetisk teak, den ekte kan velikeholdes for å holdes gyllengul, men mange låter den bare være, da får den en gråtone. Avhengig av hvordan teaken er lagd kan det trenges fiksing av natene (de svarte strekene mellom teakstavene). Sitér dette innlegget Link to post
Stokkis Svart 27.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 (redigert) Takker og bukker for svar😁 vet du hvor vanskelig det er å fikse disse natene? Fiskeblod å slikt sitter vell ikke i slikt materiale? Viss det ikke er det så vill det vel si at det er relativt lite vedlikehold på slikt? Redigert 27.Juni.2022 av Stokkis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juni.2022 Del på Facebook Svart 28.Juni.2022 Med mindre du velger å olje og dermed lage deg arbeid så består vedlikeholdet av vasking. Men til en båt som skal brukes til fiske og diverse ville jeg så absolutt gått for en båt uten teakdekk. Gelcoat er uansett lettere å holde rent, og slites ikke på samme vis som treverk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.