Jump to content

Ibiza 23 Weekender kad32 - hvilken propell?

xGoRD

Recommended Posts

xGoRD skrev for 3 timer siden:

Nei det er alu som står på nå. Hvordan det?

Lurt å avklare for at du skal få riktig propell igjen... 

3800 er perfekt turtall på den båten, så siden det er byttet til en helt annen type drev, og du neppe er sikker på utveksling, så ville jeg valgt samme propeller som står der, og ikke brukt andres oppsett. 

Rett mann kan se på øyemål om det er A6 eller A7. 

A7 er så vidt jeg vet gått ut av VP sortiment. 

Du må ta det med utveksling alvorlig uansett hva du hører på "brygga" 

• 3 uker senere...

Da ble det nye propeller, tenkte en del på stål etc men gikk for det tryggeste valget og hørte på anbefaling fra volvo forhandler. A7 er som du skriver ute av sortimentet så da ble jeg anbefalt en J7 isteden. Den går nå vesentlig raskere opp i plan, kompressor har begynt å virke som den skal, før måtte gassen i bånn for at den skulle slå inn. Får nå 32 knop som toppfart, mulig det var 34 før men dette er jeg usikker på. Turtallet har økt til ca 4200. Takk for hjelp 😀

• 4 uker senere...
xGoRD skrev 43 minutter siden:

Mulig det da kunne vært en enda større propell? men var nå dette de anbefalte. Som sagt er jeg veldig fornøyd med bedre akselerasjon siden den har vært tung å få i plan til tider med full båt.

Om du kan leve med å kanskje miste en knop eller to på topp så ville jeg gledet meg over god akselerasjon og at motoren har et mye lettere liv og vil vare lengre, særlig om du husker å ikke dra den helt til endes :wink: 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...