xGoRD Startet 29.Juni.2022 Del på Facebook Startet 29.Juni.2022 Har en Ibiza 23 weekender med en kad32. Begge propellene er ødelagt og jeg trenger ny propell. Men jeg aner ikke hvilken størrelse som står på og hvilken jeg bør bytte til. Noen som har samme båt og vet størrelse det skal være på disse propellene? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 29.Juni.2022 Del på Facebook Svart 29.Juni.2022 Og det er umulig å lese av størrelsen?? VEl kor fort gikk båten da Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2022 Foreløpig så har jeg ikke klart å finne noe nummer på propellene, mulig det kan stå noe innvendig om jeg skrur de av. Var bare ute etter en litt enklere løsning siden båten står et annet sted. Den gikk vel i ca. 32+ på maks. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 29.Juni.2022 Del på Facebook Svart 29.Juni.2022 Volvos guide gir nå en god peikepinn. Men ville nå sett ka du fant på de gamle. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 29.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2022 (redigert) Ja skal ta en ekstra titt på den gamle. Ser i instruksjonsboken at den skal være levert med A7 og DPS. Min har DPE drev. Mener turtallet er på 3800. Men da er jeg litt nærmere. Takk for hjelp :) Redigert 29.Juni.2022 av xGoRD (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2022 Del på Facebook Svart 29.Juni.2022 Har du propeller i rustfritt stål? Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 30.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2022 Nei det er alu som står på nå. Hvordan det? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Juni.2022 Del på Facebook Svart 30.Juni.2022 xGoRD skrev for 3 timer siden: Nei det er alu som står på nå. Hvordan det? Lurt å avklare for at du skal få riktig propell igjen... 3800 er perfekt turtall på den båten, så siden det er byttet til en helt annen type drev, og du neppe er sikker på utveksling, så ville jeg valgt samme propeller som står der, og ikke brukt andres oppsett. Rett mann kan se på øyemål om det er A6 eller A7. A7 er så vidt jeg vet gått ut av VP sortiment. Du må ta det med utveksling alvorlig uansett hva du hører på "brygga" Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 20.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Da ble det nye propeller, tenkte en del på stål etc men gikk for det tryggeste valget og hørte på anbefaling fra volvo forhandler. A7 er som du skriver ute av sortimentet så da ble jeg anbefalt en J7 isteden. Den går nå vesentlig raskere opp i plan, kompressor har begynt å virke som den skal, før måtte gassen i bånn for at den skulle slå inn. Får nå 32 knop som toppfart, mulig det var 34 før men dette er jeg usikker på. Turtallet har økt til ca 4200. Takk for hjelp 😀 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Super tilbakemelding 👍👍 Vil ikke anbefale å dra den motoren over 3900.. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 12.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2022 Har nok ligget litt over i perioder men skal forsøke å huske å dra litt tilbake. Mulig det da kunne vært en enda større propell? men var nå dette de anbefalte. Som sagt er jeg veldig fornøyd med bedre akselerasjon siden den har vært tung å få i plan til tider med full båt. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.August.2022 Del på Facebook Svart 12.August.2022 xGoRD skrev 43 minutter siden: Mulig det da kunne vært en enda større propell? men var nå dette de anbefalte. Som sagt er jeg veldig fornøyd med bedre akselerasjon siden den har vært tung å få i plan til tider med full båt. Om du kan leve med å kanskje miste en knop eller to på topp så ville jeg gledet meg over god akselerasjon og at motoren har et mye lettere liv og vil vare lengre, særlig om du husker å ikke dra den helt til endes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.