Jump to content

Overhaling av bunn på en glassfiberbåt

Dansken1959

Recommended Posts

index skrev 15 minutter siden:

Den ser ikke ut til å trenge mer enn en boks eller to med selvpolerende bunnstoff. Ingen urovekkende skader etter det jeg kan se fra bildet. 

Jeg er litt usikker om den her skaden som selgeren har bilde av.

522_2080996278.jpg

Ikke godt å si før du begynner å slipe det løse og se hva som evt er skadet. For meg ser det bare ut som avskallet gelcoat. Om det bare er det burde det holde å slipe bort alt det løse og sparkle litt med epoxysparkel. Men alt koster, og alle jobber blir som oftest større enn man tror. Sånn er det å ha båt:wink:.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Polyestersparkel og gelcoat er billigere... Men; om det ikke er slitt såpass at kjølen er tynn. Så er det bare å male eksponert glassfiber (det som ikke har gelcoat med noe so"tetter" biltemas 2 K maling funker bra (på avskallede flekker) Og så gå på med selvpolerende bunnstoff..

Du kan gjøre det mye vanskeligere også. Og du kan også bare smelle på med selvpolerende bunnstoff. Ser ikke så galt ut at du risikerer å måtte labbe hjem.

For eventuelle reparasjoner; På polyesterfiber og vanlig glassfiber, så kan du bruke polyester, vinylester og epoxy. Men der hvor du benytter epoxy, så kan det senere bli noe trøblete om du senere benytter polyester eller vinylester. Og siden polyester er det billigste å reparere med og med mindre trøbbel og langt mindre kilent mtp blanding (må være tørt og helst over 15°c), så mener jeg valget er lett. 

På skrotbåten min, "little Somali" / "Rozinante", alt etter som, så er vel den dyreste delen, kartplotter/ ekkolodd... Men får jeg fisk???

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...