Jump to content

Kad 43 dieselproblemer

amboseli

Recommended Posts

I går skiftet jeg dieselfilter og rengjorde grovfilteret til min Kad43. Luftet systemet og motoren startet fint. Lot den gå i ca 10 min. på tomgang. I dag ville ikke motoren starte, og jeg la merke til at grovfilteret bare var halvfullt. Har nå prøvd å lufte systemet på nytt, men får ikke start. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Setter stor pris på hjelp her!

Du har sikkert forfilter med Racorinnsats i toppen og vannutskiljar i bunn?

Om det stemmer, så har du kanskje demontert filterhuset for å gjera reint, då kan det ha oppstått ein liten luftlekkasje slik at dieselen renn tilbake til tanken. 

Eg ville demontert filteret på nytt og sjekka at o-ringen i toppen ligg skikkeleg, vidare sjekka andre mulige lekkasjepunkt ved kuplingar og samanføyningar.

Takk for godt tips! Jeg har nå tatt en runde og sjekket racorfilteret for lekkasje. Ser ikke ut som det renner tilbake til tanken nå. Nivået i filteret synker ikke. 
Lurer litt på om problemet kan ligge i finfilteret. Fikk en annerledes type enn jeg pleier å bruke nå sist. Legger ved et bilde. Kan feilen ligge der?

42436B97-AEE8-440F-8E08-B740B2687DAF.jpeg

Har vært borti lignende problem,masse feilsøkning.bytter flere filter,filterhusfeste på motor,alle pakninger på banjo koplinger,skiftet ny pakning på lufteskruen.hos meg var det en ubetydelig luftlekasje i raco filter.koblet diesel tilførsel utenom raco filter,å luftet på dysene.da var problemet løst.monterte nytt raco filter,å ikke hatt problemer siden.så om du kobler deg forbi raco filter,eller bruker en ekstern diesel kanne.

amboseli skrev for 5 timer siden:

Jeg er ikke så veldig motorkyndig. Hvor finner jeg dysene den  på Kad43?

Du finner dyserørene, det er 6 stk. stålrør. I den nedre enden er de festet til høytrykkspumpa, i den øvre enden er de festet til hver sin dyse. Som på alle andre dieselmotorer.... 

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...