Martine29 Startet 3.Juli.2022 Del på Facebook Startet 3.Juli.2022 (redigert) Fikk et tips her om dagen. Smør på dette stoffet så begynner falmede og oksyderte rekker å glinse. Selvsagt stakk jeg på Jernia og kjøpte en boks. Av grunner som jeg ikke lenger gidder å irritere meg over, så blir det vel mer liggetid i heimehavn denne sommeren, så hvorfor ikke pusle med ting og tang. Muligens vært tema før, men har noen av dere prøvd varene, feks fender lister osv.... Måtte prøve stoffet på støtfanger til bil, så da får vi se om det funker eller om det er noe lurium. Redigert 3.Juli.2022 av Martine29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Prøvde det på åttitallet på en gammel Fram snekke med matt mosegrønt overbygg. Det fylte porene slik at det så ut til å få tilbake farge og glans. I grunnen akkurat som når det var vått av vann. Men effekten forsvant ganske raskt, mener det bare varte et par uker. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Jeg har brukt Polytrol på dørken på båten, som har fake teak. Fungerer fint det. Men kan virke som de har justert oppskften på den nye, lyse boksen som du har. Det varer ikke lenge før en må påføre på ny. Tidligere var boksen mørk. Min erfaring er at den var mer holdbar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Fantastisk produkt til støtfangere og annen plast på bil. Men jeg er litt mer skeptisk til å bruke det på gelcoat. Mange opplever skjolder og problemer med å få det bort om resultatet ikke er som forventet. Men som sagt, på bil er det gull. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29 Svart 3.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Takker for svar. Da blir det å bruke det på bilen ser jeg. Tenker den 30 år gamle fenderlisten får seg en omgang også. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Har brukt det på båt, fenderlist og skrog. Ser blankt å fint ut,men ingen varighet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Bare pass på å ha på såpass lite at det ikke legger seg som en hinne utenpå for da blir det etter en del tid lett for at det flasser av. Filler og slikt bør vel brennes eller tas hånd om som brannfarlig avfall pga. fare for selvantennelse med slike stoff om jeg ikke husker helt feil (les på boksen). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jerognal Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Har brukt det i endel år på støtfangere på bil. Måtte kjøpe ny nå og den lyse boksen er definitivt en mindre holdbar variant enn den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Juli.2022 Del på Facebook Svart 3.Juli.2022 Er ikke dette et produkt som er bedre egnet på gelcoat? https://owatrol-international.com/no/sortiment/9220-gelcoat-restorer.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.