Jump to content

Runde vinduer /ventiler ?


Tine IV

Recommended Posts

Har to stk ventiler , en på vær side av båten i lugaren. Det er slike med stramme/lårse skrue i midten slik at dem er til og vris når dem skal opnes og lukkes . Noen som veit hvor det går å få tak i slike ? Har leita rundtom men hakke funnet noe ,funnet noe som ligner men dem er grisedyre . Eller kansje noen som har to stk ventiler til overs og selge ?¨

Har sett på slike ventiler i rustfritt som er kjempe fine , men ikke helt det rette måle på den .Ventilene mine står mellom to vinduer slik at dem ikke kan lages større , må nesten være det målet som er i dag . Husker ikke akurat målet nå men dem er på ca 160mm i dim .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kan ikke huske å ha sett ny-produksjon av disse, kun brukte. I Norge er der lite utvalg (var en i flekkefjord som solgte noen stykker for litt siden), men ellers kan du være heldig på finn.no under kunst og antikviteter. Skal du ha det kjapt, og til noenlunde edruelige priser, se da under båtutstyr på blocket.se. Der er det ganske bra utvalg i løpet av par ukers ventetid.....

Link to post
Share on other sites

Jeg så dem i båtbutikken på kaia Kristiansund for ett år eller mer tilbake. Litt langt for deg, men vi har vel noen medlemmer her på forumet fra "Ballbyen". De var etterspurt her på forumet for ett års tid siden, og jeg tror det ble nevnt en plass i Oslo hvor du kan få dem. Malfix???? Prøv å søk i gamle inlegg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...