Fantino Startet 6.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2022 Henter 3 slike på posten i dag. Plan er at 2 av de blir dobbel filter slik at en kan bytte filter med å operere ventiler. Racor har innløp på ene sida og utløp på andre. Det er mer hendig at innløp/utløp møter hverandre på midten. Ser at ferdige ‘dual assemblies’ er slik. Så: Er det bare å løsne de 4 skruene som holder filterhuset og snu de? Hva med ‘innmaten’? Noen som har gjort dette med suksess? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Hej På original Racor 500 så sitter det bara en klämma som håller filtret så där kan det inte vara några problem. På pirat så är fästet gjutet i filtret, men innandömet borde följa med, bara att testa. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2022 Ove T skrev On 8.7.2022 at 12.49: Hej På original Racor 500 så sitter det bara en klämma som håller filtret så där kan det inte vara några problem. På pirat så är fästet gjutet i filtret, men innandömet borde följa med, bara att testa. Hälsningar Ove Takk for svar! Jeg så det litt for seint så det ble som originalt, bla fordi jeg brukte slanger og ikke rør og enkle ventiler i stedet for 4-veis så da ble det like greit slik. Fikk 3 originale Racor for grei pris på Finn, men ‘fittings and flanges’ ble 3 ganger så mye tilsammen og det forutså jeg ikke helt ?? Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 22.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2022 (redigert) Jeg har kinakopi av Racor 500. Fikk enkelt snudd braketten slik at inn/utløp byttet side. Fritt fra husken så skrudde jeg opp de fire skruene og roterte filteret 180 grader. Redigert 22.Juli.2022 av "LISE" (see edit history) Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.