Jump to content

Hvor i Europa er det billigst med båtutstyr?

zooper

Recommended Posts

Hvis man skal utruste en seilbåt - hvor er det billigst å kjøpe båtelektronikk, båtutstyr, seil, kalesjer, motor, etc? Er ulike land spesielt rimelige på enkelte ting? Jeg har lest at mange tar turen innom Tyrkia for å utruste båtene sine - men jeg antar at dette kanskje dreier seg mer om billig arbeidskraft enn at kartplotteren er så mye billigere?

Er det noen spesielt rimelige nettbutikker (tatt i betraktning frakt og avgifter)?

zooper skrev 16 minutter siden:

Er det noen spesielt rimelige nettbutikker (tatt i betraktning frakt og avgifter)?

SVB er vel Europas største, og selger uten moms hvis man skal ha det til utlandet (altså ikke Tyskland). De største butikkene greier nok å få best avtaler med produsentene (og dertil lavest pris).

Jeg er en slags gjest

zooper skrev for 8 timer siden:

Hvis man skal utruste en seilbåt

Det avhenger av hvor båten befinner seg. Om du planlegger / er på langtur så kan du jo orientere deg om pris og tilbud / kvalitet i de neste anløpsland. Hjelper lite om det er billigst å bytte motor i Tyrkia om motoren er en ‘overhalt’ motor og båten ligger på Gran Canaria med gåen motor. Hvorfor spør du, er du ute etter tips til land så du tenker kjøpe en sliten båt der, og sette den i stand før langturen starter?

Redigert av Code0 (see edit history)

Norge har, tro det eller ei, vanvittig godt utvalg og gode priser på båtutstyr. Om planen er å utstyre en båt for langtur, hadde jeg uten tvil gjort det før avreise. Det er langt mellom de store og velutstyrte båtutstyrsbutikkene nedover kontinentet. Chandleries, som de kalles.

Seil kan man kjøpe fra Kina, om man vil det.

S/Y Emma skrev 7 minutter siden:

Norge har, tro det eller ei, vanvittig godt utvalg og gode priser på båtutstyr. Om planen er å utstyre en båt for langtur, hadde jeg uten tvil gjort det før avreise. Det er langt mellom de store og velutstyrte båtutstyrsbutikkene nedover kontinentet. Chandleries, som de kalles.

Seil kan man kjøpe fra Kina, om man vil det.

Sjekket SVB på utstyr fra Raymarine - Norge er billigst med og uten kampanjer - og det før frakt er beregnet. Jeg har ikke sjekket annet utstyr enda.

Hva med utstyr som må lages til båten, feks cockpittelt?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...