Jump to content

Bella Falcon 26 Volvo Penta Kad 32 vs Cummins Mercruiser diesel QSD 2.8L 230

Roger Thorsen

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ny på forumet og håper noen kan komme med innspill. Det går mot kjøp av en Bella Falcon men er usikker på hvilken motor vi skal satse på. Har to konkrete båter vi ser på. En 2004 mod. med VP Kad 32 og en 2008 mod. med Cummins Mercruiser diesel QSD 2.8L 230.

På forhånd takk for svar.

mvh

Roger

Kad 32 har jeg hørt blir litt snau på denne, med litt last ombord.

Kjøpte i 2006 en ny Falcon med Cmd ES 200 og det var passende motorisering. 32 knop med 24 tommers propeller uten cup.

Motoren du ser på er samme type, men hvit og Common rail.

Tror dette har vært en god motor, den jeg hadde var sjøvannspumpe en svakhet på.

uansett er det viktig å få en gjennomgang av fagfolk på motor/ drev.

Sjekke om tempereatur ikke stiger for mye ved høy belastning.

Da må kjølere renses.

Ellers er dette en fin båt som jeg likte godt. Fint med baugpropell.

Viktig å bruke trimplan godt i motsjø for å holde baugen nede for mindre løft/ slag. Da fungerer skroget meget bra.

Lykke til😊

1 hour ago, tkb said:

Kad 32 har jeg hørt blir litt snau på denne, med litt last ombord.

Kjøpte i 2006 en ny Falcon med Cmd ES 200 og det var passende motorisering. 32 knop med 24 tommers propeller uten cup.

Motoren du ser på er samme type, men hvit og Common rail.

Tror dette har vært en god motor, den jeg hadde var sjøvannspumpe en svakhet på.

uansett er det viktig å få en gjennomgang av fagfolk på motor/ drev.

Sjekke om tempereatur ikke stiger for mye ved høy belastning.

Da må kjølere renses.

Ellers er dette en fin båt som jeg likte godt. Fint med baugpropell.

Viktig å bruke trimplan godt i motsjø for å holde baugen nede for mindre løft/ slag. Da fungerer skroget meget bra.

Lykke til😊

for en del år siden måtte en kjenning bytte pumpa på denne tror den kosta 12000 den gang! den gikk etter få timer uten forvarsel

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...