Jump to content

Ta med hund i båt inn i sverige.Noe man må tenke på?

casie

Recommended Posts

Eller som vi gjør det: Ingenting før vi drar til Sverige. På hjemturen drar vi innom veterinæren i Strømstad der dyret får en pille. Så må vi vente 24 timer for lovlig å krysse grensen til Norge. 

Lagt til: Og som andre skriver må en ha hundepass.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 32 minutter siden:

Eller som vi gjør det: Ingenting før vi drar til Sverige. På hjemturen drar vi innom veterinæren i Strømstad der dyret får en pille. Så må vi vente 24 timer for lovlig å krysse grensen til Norge. 

Hmm, det var smart. Så det er greit altså?

En annen ting Lars, du som er en ringrev på dette. Hvordan kommer man seg enklest mulig til veterinær i Strømstad? Det er vel to veterinærer der?

Man bruker sine 2 føtter og hunden sine 4 føtter og går til veterinæren 25 min unna ved Mekonomen forbi campingplassen. Obs, de har 1 time stengt lunchpause.

Følg "stora vägen" (Udevallavägen) sydover forbi fergeleiet, campingplassen oppe på høyden på høyre hånd og til høyre ved rundkjøringen. Når du da får Mekonomen på høyre hånd, er bygningen med veterinæren synlig rett frem. Udevallaväen har mye trafikk, men det er godt brett gangfelt langs veien hele veien frem til der jeg har merket med rødt.

vett.jpg.3b2aa0da908536186c2b75ef886851c8.jpg

Tidligere var det en veterinær nærmere, rett ved Systembolaget, men det var for mange år siden.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Også må man lære hunden forskjellen på norsk og svensk så den ikke blir forvirret.

Hunden begynner nok å lure når den ser en svensk hund hopper rundt og den svenske eieren sier "Nå er du rolig" (rolig betyr moro).

Også kan det jo bli skremmende når en svenske kommer bort til den norske hunden og sier "Nu skal du ete glas" (glas = is / iskrem).

:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...