casie Startet 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2022 Tenkte en liten tur over til sverige i ferien med båten.Vi har en hund ombord.Hun er chippet og vaksinert,men jeg leser at i tillegg så kreves det 3 stk ormekurer som skal taes hos Vetrinær...Hunden reagerer på veldig mye,så spørsmålet er om dette virkelig er påkrevd? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Hei Du må ha pass til hunden, også må hunden ha ormekur som må gis hos veterinær. Den må ha 2 kurer første gang 24 timer mellom hver. Deretter hver 28 dag, dersom du er ofte i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 (redigert) Eller som vi gjør det: Ingenting før vi drar til Sverige. På hjemturen drar vi innom veterinæren i Strømstad der dyret får en pille. Så må vi vente 24 timer for lovlig å krysse grensen til Norge. Lagt til: Og som andre skriver må en ha hundepass. Redigert 8.Juli.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Lars H. skrev 32 minutter siden: Eller som vi gjør det: Ingenting før vi drar til Sverige. På hjemturen drar vi innom veterinæren i Strømstad der dyret får en pille. Så må vi vente 24 timer for lovlig å krysse grensen til Norge. Hmm, det var smart. Så det er greit altså? En annen ting Lars, du som er en ringrev på dette. Hvordan kommer man seg enklest mulig til veterinær i Strømstad? Det er vel to veterinærer der? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 (redigert) Man bruker sine 2 føtter og hunden sine 4 føtter og går til veterinæren 25 min unna ved Mekonomen forbi campingplassen. Obs, de har 1 time stengt lunchpause. Følg "stora vägen" (Udevallavägen) sydover forbi fergeleiet, campingplassen oppe på høyden på høyre hånd og til høyre ved rundkjøringen. Når du da får Mekonomen på høyre hånd, er bygningen med veterinæren synlig rett frem. Udevallaväen har mye trafikk, men det er godt brett gangfelt langs veien hele veien frem til der jeg har merket med rødt. Tidligere var det en veterinær nærmere, rett ved Systembolaget, men det var for mange år siden. Redigert 8.Juli.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
zooper Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Hundepass får du hos norsk veterinær. De fleste skriver det ut mens du venter i skranken (tar to minutter), men greit å ringe pp forhånd. Ikke forsøk å krysse grensen inn til Norge uten passet eller ormekuren - karantene og evt bit er svindyrt. Det skjer at hundeeiere velger avlivning i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Takk for det @Lars H. Vi regnet også med at det var greiest å bruke den veterinæren. Mulig vi tar jolla og svipper bort dit. Ser det er en båthavn eller noe rett utenfor. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
19 fot Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Også må man lære hunden forskjellen på norsk og svensk så den ikke blir forvirret. Hunden begynner nok å lure når den ser en svensk hund hopper rundt og den svenske eieren sier "Nå er du rolig" (rolig betyr moro). Også kan det jo bli skremmende når en svenske kommer bort til den norske hunden og sier "Nu skal du ete glas" (glas = is / iskrem). :-) Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Lars H. skrev for 6 timer siden: Man bruker sine 2 føtter og hunden sine 4 føtter og går til veterinæren 25 min unna Nå må vi ikke ekskludere Pequod (muligens feilstavet) bare fordi han ikke har to føtter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Vel, nå har da ikke han hund heller. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.