Komodo Startet 8.Juli.2022 Del på Facebook Startet 8.Juli.2022 Artikkel i Fredrikstad Blad nå: https://www.f-b.no/de-parorende-har-ikke-fatt-kontakt-med-johnny-arntzen/s/5-59-2658773 Den savnede heter Johnny Arntzen, og dro fra Herføl på onsdag retning Bohuslen. Målet var svenskekysten og muligens over til Danmark Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 8.Juli.2022 Del på Facebook Svart 8.Juli.2022 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=99682 Håper inderlig han kommer til rette like hel og at han bare gikk tom for strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Juli.2022 Del på Facebook Svart 8.Juli.2022 Hørte på vhf om dette! Håper virkelig han kommer til rette i god behold! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2022 Sjekket akkurat Fredrikstad Blad. Ingen oppdateringer på statusen, så han er nok fremdeles savnet. Det som er bekymringsfullt er at han dro fra Herføl på onsdag, og nå er det natt til lørdag. I følge F-B har de lett på Torbjørnskjær, Heia og Tisler, det tyder på at familien ikke har hatt kontakt med ham i det hele tatt etter at han dro hjemmefra. Hadde han hatt problemer med mobilen er det overveiende sannsynlig at han hadde fått lånt seg en telefon og gitt beskjed til de hjemme når det har gått såpass lang tid. Vi krysser fingrene og håper på det beste. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Det har jo blåst noe aldeles forferdelig i en uke nå. Så han må jo ha møtt et forferdelig vær med dertil hørende sjø med den ruta som ble beskrevet. Lover ikke godt men vi får bare håpe på det beste! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Fredrikstad Blad melder om resultatløst søk så langt. Svensk redningstjeneste har nå tatt over søket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 I VG (mener jeg) står det vel at han dro ut fra Grebbestad for å reise over til Skagen. Så etter å ha passert Väderöarna er det ikke mer land før man kommer til Læsø eller Skagen. Og strekket fra Koster til Syd for Måseskär er ikke noe enkelt stykke om man eksempelvis skulle få motorstopp i vestavær. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Hulda skrev 7 minutter siden: I VG (mener jeg) står det vel at han dro ut fra Grebbestad for å reise over til Skagen. Mulig det har skjedd, men det høres litt rart ut. Dette er jo en lokal kar her på Hvaler, og F-B har omtalt saken ganske detaljert. Han dro hjemmefra på onsdag, og så vidt jeg klarer å lese av artikkelen har ikke familien hørt fra ham etter det. Hvis han hadde lagt ut fra Grebbestad i retning Skagen hadde jo også omfattende leting på Torbjørnskjær, Heia og Tisler vært relativt meningsløst. Fra artikkelen: "– Mannens pårørende har ikke fått kontakt med han. Han gikk fra Herføl onsdag formiddag i en relativt liten fritidsbåt og skulle nedover Kosterfjorden og trolig videre langs svenskekysten. Målet var å krysse over til Skagen, fortalte kommunikasjonsrådgiver Anja Bakken i HRS Sør Norge." Her fra Torbjørnskjær: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Aftenposten i dag: Siste observasjon av mannen er ved Grebbestad. Trolig mål Skagen i Danmark. Noe slikt i kortversjon. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Ser nå at Dagbladet/NTB melder om det samme. Altså at han forlot Grebbestad med kurs for Skagen torsdag morgen. Fredrikstad Blad har også oppdatert sin artikkel med dette nå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pequod Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Og nå meldes det dessverre at han er funnet omkommet av den svenske sjøredningstjenesten. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Klippet fra NTB: Den norske småbåtføreren som har vært savnet siden torsdag, er funnet omkommet i Sverige, ifølge HRS Sør-Norge. Funnet ble gjort av Svensk sjøredningstjeneste. Funnet ble gjort på Norra Väderöarna på vestkysten av Sverige, sør for Strömstad. – Informasjon meddeles i samråd med pårørende, opplyser HRS Sør-Norge på Twitter. Mannen er opprinnelig fra Fredrikstad og har vært savnet siden torsdag. Han ble sist observert i Sverige, der båten hans dro i retning Skagen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Dagbladet har også en sak om funnet: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=99763 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Det er bare så trist når dette skjer!😞😞 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Naturligvis er det trist. Faktum er at man har et ansvar både mot andre og seg selv. Når man er fra Hvaler, har man sett sjøen, og velger å gå det farvannet han gikk. Der det stort sett har blåst mellom 10- og 20 m/s de siste dagene. Og du velger å sette nesa inn i neste meldte kuling. Med en lett båt med påhengsmotor. Motorstans og du er prisgitt elementene. Ikke ett nødsignal. Uten å spekulere. Med ref til Windy, jeg hadde ikke tatt turen med Hulda. Men trist er det. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Vi seilte Hvaler til Dannemark (syd for Hamburgsund) på onsdag, så til Marstrand på torsdag, og så til Falkenberg i går, det meste utasjærs. Helt greit med vår båt. Tror nok ikke jeg hadde trivdes i en mindre motorbåt, men har sett småbåter i mer vær mange ganger. En ulykke kan ramme alle, og dette behøver ikke være relatert til værforholdene. Trist er det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 06.07.2022 Fjällbacka 4,9 m/s På utsiden av Väderöarna W 13 m/s signifikant. Samme tidspunkt dagen før, Skagen W 12 m/s. Dagen før det, Skagen SW 12 m/s. Ref Windy. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 (redigert) Naturligvis er det trist. Faktum er at man har et ansvar både mot andre og seg selv. Når man er fra Hvaler, har man sett sjøen, og velger å gå det farvannet han gikk. Der det stort sett har blåst mellom 10- og 20 m/s de siste dagene. Og du velger å sette nesa inn i neste meldte kuling. Med en lett båt med påhengsmotor. Motorstans og du er prisgitt elementene. Ikke ett nødsignal. Uten å spekulere. Med ref til Windy, jeg hadde ikke tatt turen med Hulda. Men trist er det. Ikke vet jeg men kanskje han har død av naturlige oversaker. Kan jo hende de har funnet han i båten og at denne fortsatt flyter som en kork tiltros for att værmeldingen tilsier att man bør holde seg i le på slike dager med en slik båt. Er jo nærmest rene lykke treffet å bli funnet av letemannskaper i båt i ett så stort område hvis man skulle ha forlatt båten men lykke treff skjer jo av å til. Redigert 9.Juli.2022 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Båten ble funnet som et vrak og dykkerne fant personen i vraket. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
W27 Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Jeg synes forumets medlemmer skal la være å spekulere i sammenheng mellom aktuelt vær og denne konkrete ulykkeshendelsen. Uttalelser som "jeg ville ikke gått ut i slike forhold" passer seg ikke. Dette er uansett trist og tragisk, og mye kan ha medført at dette skjedde. Ta hensyn til både den som er rammet og vis respekt overfor pårørende. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 (redigert) Jeg er heller ikke synsk og vet hva som har skjedd. Det eneste jeg vet at det har blåst der, og at det har blåst stikker og strå i forkant og under ferden. Jeg vet at at Väderöarna gir 'falsk' informasjon på østsiden om hvordan det er på vestsiden når man kommer ut fra Grebbestad og Fjällbacka. Båten er rapportert 'skipsvrak' nord på Väderöarna. Den har følgelig truffet land på Väderöarna slik jeg leser avisene. Så kommer det an på den enkelte. For meg er 10 m/s midt i trynet for motor noe jeg ikke driver med frivillig. Men jeg har blitt overfalt av 15 m/s medvind i området der på vei over fra Skagen til Väcker fyr. Og det var nærmest som å være i en vaskemaskin. Seilbåten vi hadde den gangen hadde baugen under vann helt inn til forluka. For øvrig har jeg ikke noe problemer med å kommentere denslags. Rett og slett for å informere om at det er en del ugreie passasjer uti der. Og selv 10 m/s fra Skagerrak kan være mye vind. Når to meter brått plutslig spretter opp som troll av eske. Derfor bør man være forsiktig. Det er meldingen min. Og jeg ferdes en del i området. Ser ikke noen grunn til å skuffe slike vurderinger under teppet. Redigert 9.Juli.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Jeg synes forumets medlemmer skal la være å spekulere i sammenheng mellom aktuelt vær og denne konkrete ulykkeshendelsen. Uttalelser som "jeg ville ikke gått ut i slike forhold" passer seg ikke. Dette er uansett trist og tragisk, og mye kan ha medført at dette skjedde. Ta hensyn til både den som er rammet og vis respekt overfor pårørende. 100% enig Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Maika Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Ref Windy. Jeg bruker Windy hele tiden, men den meldte endel feil nedover denne gangen. Yr var mer presis. Dette kan evt diskuteres videre i en annen tråd. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Vedkommende var en meget erfaren sjømann, både fra taubåter og redningsskøyta. Noe må merkelig må ha inntruffet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
lr-80 Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Jeg seilte Kärringön - Skagen i helga med 36 fot seilbåt. Så ingen andre samme vei, men noen få kom medvinds andre veien. Værmeldinga sa 8-9 m/s, men vi så for det meste 12 og noen ganger opp i 16 m/s på vindmåleren. Det ble humpete i bølgene, med 7-8 knop på loggen og 4-5 på gps. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.