StoreAlme Startet 9.Juli.2022 Del på Facebook Startet 9.Juli.2022 Installering av dass i båten he blitt ei nødvendigheit. Ikkje berre for min egen del, men jentene he jo sine behov dei og. He tenkt og sette inn en jabsco pumpedass og en liten septiktank på 30 liter .sånn det kan brukast i havn. Skal tigsveise tanken sjøl. Men... No skal ej legge ved ei tegning som sikkert en treåring kunna tegna bedre😂 men om noken he ei formeining om planen so og forstår opplegget so hadde det våre kjekt med ei tilbakemelding. Mvh. Steffen Storealmeealme Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 (redigert) Utluftingen bør ligge litt oppe på skutesiden og bør ha en viss diameter pga dekstømmingen som suger kraftig. dritt ut ligger alltid under vannlinjen. antar dekkstømmingen kommer ut av bunnen enten som eget uttak eller gren som fordeler. Det er også en annen standard nå på sugepumpe de siste årene sier de. Kanskje sjekke om du får riktig dekksgjennomføring? Redigert 9.Juli.2022 av Renzir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Egen ferskvannstank til skylling hvis du bare har plass til 30 liter septik høres råflott ut..? Å suge saltvann fra sjø er ganske vanlig, så kan du heller ha i ferskvann fra bøtte når du forlater båten hvis du vil ungå salavleiringer. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Renzir Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 En liten ting til. 30 liter tank er ikke spesielt mye. Har 2 x 60-70 liter i seilbåten. Det kan gå fullt på 3-4 dager med 4 per om bord. Så da blir det en del tømming. Sitér dette innlegget Link to post
StoreAlme Svart 9.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Septiktanken er bare for å kunne bruke den i en nødssituasjon en sjelden gang. Er oftere å styrer i helgene nedpå brygga enn eg er på sjøen. Får eg plass til et drit og kanskje 2 - 3 jentepiss so e det bra nok det 😂👍 Valgte å ta gjennomføringen for tømming rett over vannlinjen for å slippe å ta flere hull under i tresnekka. Og når eg tømmer tanken i fart blir jo dette vaska uansett av sjøen som fosser rundt baugen. Har 1 tomms slange på luftinga Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.