With20 Startet 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2022 Jeg har dessverre kjørt motoren uten kjølevannstråle en god stund, og fant etterhvert ut av dette, da motoren begynte å gå dårlig. Deretter stakk jeg en ledning opp i utgangen der kjølevannet kommer fra, og strålen begynte å sprute normalt. MEN; motoren fikk så en symaskin-aktig lyd, og responderte dårlig på gassing og gir. Vi kom oss heldigvis tilbake i havn før motoren sluttet helt å fungere. Motoren ble varm, men luktet ikke brent. Jeg tok av deksel for å se om noe var unormalt, uten å finne tegn til metallspon e.l. Jeg kommer til å sende motoren på verksted, men tar gjerne imot teorier på hva som kan være problemet. Frykter at motoren har skjært seg. Ganske sikker på at det ikke er tennplugger som er problemet, siden motoren starter, men raskt slutter å gå, selv etter at den har blitt kald. Link to post
Nordkapp16.5 Svart 10.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2022 (redigert) Jeg kjenner ikke motoren men dette høres ut som 3 separate problemer: Indikatorstråle tett - dette er ikke farlig. Mesteparten av kjølevannet går ut et annet sted. Du mistet bare indikasjonen, ikke selve kjølingen. Kan hende resten også er tett, men ofte er resten ok. Symmaskin-lyd kan være feil stramming av register-reim eller en dårlig rulle - må undersøkes umiddelbart før det evt forårsaker totalhavari. Problemer med hvordan motoren går er ikke nødvendigvis relatert til de andre problemene du opplever. Kan være problem med en temperatursensor, kjølevannspassasjer kan ha gått tett etc. Kan være mange grunner. Redigert 10.Juli.2022 av AMelbye (see edit history) Link to post
With20 Svart 11.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2022 AMelbye skrev for 14 timer siden: Jeg kjenner ikke motoren men dette høres ut som 3 separate problemer: Indikatorstråle tett - dette er ikke farlig. Mesteparten av kjølevannet går ut et annet sted. Du mistet bare indikasjonen, ikke selve kjølingen. Kan hende resten også er tett, men ofte er resten ok. Symmaskin-lyd kan være feil stramming av register-reim eller en dårlig rulle - må undersøkes umiddelbart før det evt forårsaker totalhavari. Problemer med hvordan motoren går er ikke nødvendigvis relatert til de andre problemene du opplever. Kan være problem med en temperatursensor, kjølevannspassasjer kan ha gått tett etc. Kan være mange grunner. Takk for svar! Blir spennende å se hva som forårsaker problemet Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn