Jump to content

Problemer med autorouting på C-map og Axiom


Geir V.

Recommended Posts

Swingswong skrev On 10.7.2022 at 18.47:

Det der er helt vanlig. Får det samme nesten hver gang med Navionics. Bare å trykk følg å gå over punktene som er usikre. De er merket med trekant. 

Jeg får bare en rett strek mellom start og mål, så det vil si at jeg må lage hele ruta selv? Eller vil det kommer opp rute hvis jeg flytter punktene?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Geir V. skrev for 12 timer siden:

Har forsket litt, og funnet ut av det.
Virker ikke når jeg tar fra havn til havn, må starte ruta god på utsiden av havna og avslutte godt på utsiden av ankomststed, da lager den automatisk rute😊

Min kommer opp med feilmelding. Men ruten ligger der likevel, sjøl om jeg trykker avbryt. Noe rare greier.

 

Skal oppdatere axiom når jeg er tilbake fra ferie i båten. Så se om det er like på tryna etterpå. Garmin har jo ingen problemer med samme kart. Så er nød å være noe med softwaren hos Raymarine 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Mulig mine plottere er annerledes enn deres, men der står det at trygg rute ikke kunne generes. Denne meldingen kommer når man ønsker routing inn i havner eller forbi trange eller grunne steder. Man kan fortsatt følge ruten. Der den er usikker vil rutesymbolet bli en rød trekant. 
Når man oppretter en rute, manuelt eller via autorouting blir de liggende på skjermen. Du kan skjule eller slette de via routes eller hva den nå het. 

Link to post
Share on other sites

Swingswong skrev 8 minutter siden:

Mulig mine plottere er annerledes enn deres, men der står det at trygg rute ikke kunne generes. Denne meldingen kommer når man ønsker routing inn i havner eller forbi trange eller grunne steder. Man kan fortsatt følge ruten. Der den er usikker vil rutesymbolet bli en rød trekant. 
Når man oppretter en rute, manuelt eller via autorouting blir de liggende på skjermen. Du kan skjule eller slette de via routes eller hva den nå het. 

Er jo det som er håpløst. Samme kart i garmin lar deg utføre dette uten noen problemer.

sjøl med 0,5m som sikker dybde å 1m høyde, er ikke ruten trygg på raymarine, å en ikke har noen bruer p det ingen plasser er under 10m dybde.
siden det fungere på Garmin, så er det nød å være noe med raymarine softwaren. Hvis ikke dette er fikset når jeg får lagt inn oppdatert software, så blir det reklamasjon på plotter. En har jo betalt for noe som faktisk ikke fungere.

 

Hvordan vil dette idioti greier bli, om en skulle la autopilot styrer etter dette. Nu har jeg garmin autopilot, å den fungere uten problemer med autoritet på garmin plotter.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...