Torsen67 Startet 12.Juli.2022 Del på Facebook Startet 12.Juli.2022 Hei. Skal montere et lite 50w solcellepanel som styrer en vifte. Kabel er kun 30 cm. Kan jeg forlenge denne med ca 1 meter uten strømtap? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2022 Del på Facebook Svart 12.Juli.2022 Helt greit, og med et så lite panel burde det holde med 2,5mm2, men bruk gjerne 4 kvadrat. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 12.Juli.2022 Del på Facebook Svart 12.Juli.2022 Litt flisespikkeri og begrepsavklaring. Spenningsfall har jeg hørt om, effekttap har jeg hørt om. Strømtap har jeg ikke hørt om. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Juli.2022 Del på Facebook Svart 12.Juli.2022 Jeg forlenget mine med 6 meter. Brukte da 6mm2 (mener jeg å huske), og plasserte solcelleregulator så nær som batteriet som mulig. Så det går fint å forlenge kablene, bare sørg for rikelig med mm2 tverrsnitt på kablene og gode skjøtepunkter. Jeg brukte skjøtehylser med lodding, og krympestrømpe med lim på utsiden. Da slipper man irr og dårlig forbindelse over tid. Har da altså 2x 50W i parallell, så samme spenning (V) ca som du får men mer strøm (A). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.