Smyg1 Startet 13.Juli.2022 Del på Facebook Startet 13.Juli.2022 Hei! Har en Yamaha 6hk 2T fra ca 2000 som jeg ønsker oppjustert til 8hk, noen som vet hva som må gjøres? Det er vel i utgangspunktet samme motor, som er strupet ned… Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juli.2022 Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Iallefall eksostrompet, byttes eller bore ut innmat. Noen mener forgasser må skiftes også, stemmer ikke med hva jeg har funnet ut, men mulig det er rett. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 14.Juli.2022 Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Har en kompis som har en slik. Jeg lagde en lang hullsag stang til han i dreibenken da han skulle bore ut restriksjonen som sitter i eksos»røret» som sitter i stammen. Restriksjonen er som en vanlig skive som man bruker på skrue og mutter og som er satt inn i røret, men det sittet et stykke oppe i der. Husker ikke i farta om det var 22mm eller 24mm hullsag som ble brukt, men det kan jeg sjekke. Det viktigste var å få en anordning som hadde en guidepinne til det lille hullet i skiven og som boret rett og passet inn i røret, derfor ble det spesialsøm på utstyret her. Han boret den ut, usikker på om det ble gjort andre endringer. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Smyg1 Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Takk for tips. Fant en video på YouTube som viser utboring av trompet, der ble det brukt 24mm hullsag. @VegJoh vet du om kompisen din opplevde økt effekt etter dette? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 14.Juli.2022 Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Smyg1 skrev for 2 timer siden: vet du om kompisen din opplevde økt effekt etter dette? Han er på seiltur, har sendt han en sms med forespørsel om effekten, skal rapportere når jeg får svar. Ser du holder til i Fr.stad, det er jo ikke så langt unna meg, har forlengeren liggende i garasjen hvis du har behov for å låne. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
VegJoh Svart 14.Juli.2022 Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Da fikk jeg svar raskere enn forventet. Han skriver (etter spørsmål om han hadde noen merkbar effektforskjell etter utboring): «Gjorde absolutt det, ble merkbart sterkere, drar mye lettere opp i plan nå» Hans motor brukes på en Suzumar 270-300 ish jolle. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Smyg1 Svart 14.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Fantastisk service @VegJoh, takk for all hjelp👍 jeg sender en dm om jeg skulle trenge forlengeren. Det jeg er mest spent på er om jeg får av undervannshuset uten å knekke boltene 😏 det får bli et prosjekt når sesongen er over Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 14.Juli.2022 Del på Facebook Svart 14.Juli.2022 Smyg1 skrev 35 minutter siden: jeg sender en dm om jeg skulle trenge forlengeren Bare å si i fra Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.