Sjøholken Startet 16.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2022 Hei, Jeg har anskaffet meg to Eberspächer D5WS, de har tidligere stått i bil. Håpet er å kunne benytte dem til oppvarming av båt. Men jeg har ikke spesielt mye erfaring med kobling av disse, så derfor ønsker jeg å se om det er noen her inne som kan hjelpe meg med å få liv i disse. Den første: Jeg fant manual på nettet og fant koblingsskjema. Ble i hvert fall glad da det ikke virker som denne er styrt med CAN-bus. her koblet jeg følgende: 1 - Til +12VDC 2 - Til -12VDC 3 - Ikke tilkoblet 4 - Til Diesel pumpe 5 - ? 6 - ? 7 - ? 8 - ? Jeg forsøkte meg litt frem, men jeg fikk den ikke til å fungere. Er det mulig å få denne til å fungere uten Timer? Den andre Eberspächeren virker derimot å være styrt via CAN bus.... Finnes det noen enklere måte å få liv i denne uten å måtte kjøpe en Volvo? Link to post
Langedahl Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Strøm på gul ledning, så går den konstant. Link to post
Sjøholken Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Ja, @Langedahl prøvde å ha gul på +12v men det skjedde ikke noe.... Link to post
Faxen Svart 17.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2022 Du hadde vel både 12 volt + og -? I tillegg. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Langedahl Svart 18.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2022 Som Faxen sier. Link to post
Sjøholken Svart 19.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2022 Joda, @Faxen og @Langedahl jeg hadde +12V på rød og gul samt - på svart...men fortsatt var den heeeelt stille... Link to post
Langedahl Svart 19.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2022 sjekk på YT ligger mye info der.Det kan jo være styringen som er ødelagt. Link to post
Lars Hansen Svart 20.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2022 Dixie27 har funnet ut av sin D3W for noen år tilbake. Mulig det står det samme der som du har kommet fram til, men her har du link: Link to post
Sjøholken Svart 29.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 Noen i Bergensområdet som har en duppeditt for å lese av og fjerne feilkoder på en Eber D5WS? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn