Jump to content

75 kroner for av og påstigning...

Framtia

Recommended Posts

Hvem kommer på besøk til kr 75 for å slippe folk av eller på, der selv ikke en GH11 er velkommen? 

Øytangen, der kun folk på svai er velkommen :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

@glalaks, jeg leser det som at de ønsker velkommen nyter som er maks 10 fot, og det koster 75/ gang. Så da koster det deg feks 150 for å kjøre inn 6 personer...

Men SUP er sikkert gratis.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)

Grand Banks jr skrev 28 minutter siden:

@glalaks, jeg leser det som at de ønsker velkommen nyter som er maks 10 fot, og det koster 75/ gang. Så da koster det deg feks 150 for å kjøre inn 6 personer...

Men SUP er sikkert gratis.

Leste min 10 fot og maks 60 fot. Ble helt feil?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

@glalaks, det tok litt tid før jeg så det var maks 10 fot... For en merkelig regel. De legger opp til å ikke få besøk. Ellers må det være overrepresentert av SMÅbåter der... Ikke mange 10-fotere på tur her i Arendal som jeg ligger nå... 

Hvis dette er en brygge betalt over kommunalt budsjett forstår jeg ingenting. 

Hvis vi sammenligner med utviklingen det siste halvåret er vel 75 kr innafor.  Kjøpte en  pakning   skivet gauda ost til kr 80 i ei havn hvor normal prisen  er kr 42 andre steder. Betalte kr 24,95 for avgiftsfri diesel hvor unox solgte avgiftsbelagt for kr 22,90. 

VI ER BLITT FRITT VILT HVOR ELITEN SMIR MENS JERNET ER RØDGLØDENDE .

Dette virker da ikke som private hytter med egen privat kai? Må bare passe på at man ikke berører kaikanten med båten, så lenge man ikke legger fysisk til (og gjestene man skal hente/levere er flinke på lange steg/hopp) kan de vel ikke kreve betaling? Hadde blitt særdeles vrang og ekkel å ha med å gjøre om noen hadde slengt et krav på 1500,- etter meg etter en kjapp leveranse/henting. Særdeles ekkel.

Greit nok å ta betalt om man blir liggende en stund, men for en superkjapp henting/levering synes jeg det er skammelig og ikke minst fiendtlig mot både lokalbefolkning og turister.

Ja det er Sandøya innenfor kålhomene, 3 gummibåter fra 3 båter var inne der en tur idag for å gå en runde på øya, butikken mose er populær blant damene. De betalte 3x75kr,flott brygge de har bygget, ifjord var det bare en gammel flytebrygge i ei steinrøys, men synes 75 kr er vel dyrt for å fortøye 1 time. 

Strandloven og allemannsretten gjelder vel her også?

Som Hakkannen er inne på; Det må jo kunne gå an og sige forbi bryggeanlegget og foreta landstigning/ombordstigning fra svaberg eller annen naturlig strand??

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Andora skrev 20 minutter siden:

flott brygge de har bygget, ifjord var det bare en gammel flytebrygge i ei steinrøys, men synes 75 kr er vel dyrt for å fortøye 1 time. 

Fortøye 1 time?

Plakaten sier da vitterlig 75 kr pr. gang for av og påstigning.

En trenger da ikke fortøye i det hele tatt.

Det tar bare et par minutter, og koster uansett 75 kr.

Eller er det noe jeg har misforstått her? (Det håper jeg da virkelig jeg har).

Redigert av Jannmar (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...