rockerolf05 Startet 17.Juli.2022 Del på Facebook Startet 17.Juli.2022 Hei, I båten min får jeg ikke vann i vannkran, mens dusj akter fungerer fint. Det er en t-kobling til disse fra pumpen, en shurflo 3091 Det renner imidlertid vann i kranen dersom jeg samtidig har «åpen» dusj akter, og det fortsetter da å renne i vask selv om dusj blir slått av, men vil altså ikke starte i vasken uten at dusj også er på… Kommer også veldig korte «trykkstøt» når pumpen er slått på. Noen vet hva problemet er? Jeg har prøvd å Google og søke på forumet, finner ikke tilsvarende, tenker pumpen er OK så lenge dusj funker fint, eller? mvh, Rolf Sitér dette innlegget Link to post
Lom Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 Har du sjekket om silen på krana på vasken kan være tett? Kan være at du får litt ekstra trykk på vannet når du åpner dusjkrana slik at pumpen starter. Sitér dette innlegget Link to post
rockerolf05 Svart 17.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 Takk for kjapt svar Lom. Litt usikker på hvordan jeg gjør dette med denne krana (må kanskje innse tekniske begrensninger og bare ta dette på Service:-P). Men det ser ut som det renner bra fra krana når den er i gang, noe det vel ikke gjør når det er tett her. Sitér dette innlegget Link to post
Lom Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 Tenker at det kan være nesten tett, slik at når pumpen starter får du nok trykk til at vannet trenger gjennom. Kan du få koblet av slangen og prøvd å blåse gjennom? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 I de fleste kraner sitter det en "sil" ved åpningen som kan skrus ut. Har du sjekket denne? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 Kanskje det er slik at pumpa må fylle seg med vann før den "tar", og at det går lettere med dusjen enn med krana på vasken. Når den først er blitt vannfylt går det greit med resten av systemet. Det kan lett bli slike problemer når pumpa sitter høyt i forhold til tanken. Jeg ser av bildet et sugeslangen dessuten tar en høy sving mellom tanken og pumpa. Jeg ville forsøkt å sette pumpa lavere og legge om slangene slik at de ikke går høyere enn nødvendig. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jonas Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 “Slitt” trykkbryter som starter pumpen? Kan da vere høydeforskjellen på dusj og vask som er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 Jonas skrev 31 minutter siden: Kan da vere høydeforskjellen på dusj og vask som er årsaken. Det er nettop min teori. Når du bruker dusjen fylles pumpa., slik at det etterpå virker for krana på vasken også. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MagnusB Svart 17.Juli.2022 Del på Facebook Svart 17.Juli.2022 I noen installasjoner er det også strømbryter innebygget i vannkranen som bryter strømmen til pumpen når kranen stenges. Sjekk dette, kan være dårlig kontakt eller løse ledninger hvis du har et slikt system 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
rockerolf05 Svart 18.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2022 Takk igjen for gode råd. Tok av slanger og blåste gjennom, det var enklere å blåse gjennom vask enn dusj (som er merkelig). Finner ikke noe sil (men blåser jo lett gjennom) eller tegn til elektronikk rundt kran. Har funnet en «workaround», så lenge jeg åpner kranen FØR jeg skrur på sikringen/pumpen så får jeg vann. PS: Lite nytt i denne oppdatering men ville takke for informasjon og oppdatere med det jeg har funnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.