Jump to content

Rar feil trykkvannspumpe - dusj akter funker men ikke vask

rockerolf05

Recommended Posts

Hei, 

I båten min får jeg ikke vann i vannkran, mens dusj akter fungerer fint. Det er en t-kobling til disse fra pumpen, en shurflo 3091

Det renner imidlertid vann i kranen dersom jeg samtidig har «åpen» dusj akter, og det fortsetter da å renne i vask selv om dusj blir slått av, men vil altså ikke starte i vasken uten at dusj også er på…

Kommer også veldig korte «trykkstøt» når pumpen er slått på.

Noen vet hva problemet er?

Jeg har prøvd å Google og søke på forumet, finner ikke tilsvarende, tenker pumpen er OK så lenge dusj funker fint, eller?

mvh, Rolf

8115A6F4-16EB-4928-AC8A-0CC833345373.jpeg

Takk for kjapt svar Lom. 
Litt usikker på hvordan jeg gjør dette med denne krana (må kanskje innse tekniske begrensninger og bare ta dette på Service:-P).

Men det ser ut som det renner bra fra krana når den er i gang, noe det vel ikke gjør når det er tett her. 

48D0DB67-8C3A-42CE-9908-247706E42ED8.jpeg

Kanskje det er slik at pumpa må fylle seg med vann før den "tar", og at det går lettere med dusjen enn med krana på vasken. Når den først er blitt vannfylt går det greit med resten av  systemet. Det kan lett bli slike problemer når pumpa sitter høyt i forhold til tanken. Jeg ser av bildet et sugeslangen dessuten tar en høy sving mellom tanken og pumpa.

Jeg ville forsøkt å sette pumpa lavere og legge om slangene slik at de ikke går høyere enn nødvendig.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 1 måned senere...

Takk igjen for gode råd. Tok av slanger og blåste gjennom, det var enklere å blåse gjennom vask enn dusj (som er merkelig).

Finner ikke noe sil (men blåser jo lett gjennom) eller tegn til elektronikk rundt kran.

Har funnet en «workaround», så lenge jeg åpner kranen FØR jeg skrur på sikringen/pumpen så får jeg vann.

PS: Lite nytt i denne oppdatering men ville takke for informasjon og oppdatere med det jeg har funnet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...