Jump to content

Partysteder Bästkusten (Strømstad - Göteborg)

BingoBonzo

Recommended Posts

Når man, innimellom rolig uthavner, ønsker litt mer trøkk, hvor er det bra å dra?

Med steder bra å dra så mener jeg steder som kan tilby:

- En DJ som kjører på etter klokken 24

- Bra hvis man kler seg litt pent

- Et sted for alle aldersgrupper, ikke kun 18-åringer eller kun 60-åringer

- God stemning (hva enhver legger i dette) :-)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

For endel år siden tok jeg og min kone oss en tur til Strømstad med vår Askeladden 705 Voyager. Det var en lørdag i juli og det var smekk fullt i havna. Etter litt tid fikk vi plass helt innerst i havna mot Skagerac resturanten. Det viste seg imidlertid at den kvelden hadde de skumparty der (Dubliner at Skagerack) og holdt det gående til kl 0400 på natten. (Det har blitt Kebalviken på oss når vi har overnattet i Strømstad siden).  Den gangen var det i allefall «trøkk» akkurat der.

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

BingoBonzo skrev 2 minutter siden:

Har de dress code og blandet alderssammensetning? :lol:

Selvfølgelig! Shorts eller bikini, og både damer og menn. Trolig mellom 30 og 45. Kanskje litt snever demografi. De spiller hele reportoaret av svensktoppar fra de siste 3-4 tiårene, pluss Gasolin.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Lars H. skrev 10 minutter siden:

Etter 25 år på svenskekysten vet jeg hvilke steder jeg skal holde meg langt unna pluss deg  BingoBonzo

Jammen @Lars H., jeg er jo en snill gutt som bare vil ha litt av hvert i ferien. Ingen grunn til holde seg unna.

Joda 370 Sport - Solgt

Da får jeg, den ekte og ikke anonyme Lars H. svare. Denne "flottiljen" het Seglartoget og var opprinnelig en samling ihuga seilere som reiste mellom flere gjestehavner der de hadde vennskapelig samling. Dette var egentlig ikke noe partyopplegg, men ble  enormt og fylte opp havnene. Eter hvert ble det svært mye fyll og bråk, og ikke bare seilere. Flere steder ble de etter hvert nektet ankomst pga. sikkerheten kombinert med fyll. Så vidt jeg vet er det en god del år siden seglartoget gikk av stabelen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

@Lars H. er på banen, suverent :smiley:

Husker for en del år tilbake, vi hadde bleiebarn og hadde en av våre første turer til Käringön, vi lå sånn 2/3 ut på ytterste pir, hadde faktisk sovet lenge og godt (småbarn tatt i betraktning) og ser at vi faktisk er alene på piren når baconet freser i pannen.

Vi ankommer vater og får spist både voksne og barn når havneguiden ankommer, han lurer på hvorfor vi er her?? Tja, nei, Tjo, synes øya er ganske ok... Han dunker da stokken ganske kraftig i badeplattformen og sier at PartyFlottiljan er her om noen timmar og lurer på om vi faktisk vil ligge her... Vi reiste videre :smiley:

Joda 370 Sport - Solgt

Etter en tidlig tur til Skagen for lenge siden havnet vi i Grebbestad på vei hjem. Ingen andre båter i gjestehavna. Tilfeldighetene ville det slik at dette var sesongåpningen på Röda Orm. Gudbedre som de grebbisene kan feste, og hele byen lå i koma dagen etter. Ved senere anledninger i sommerferier har vel tilreisende vist seg å ikke ligge langt etter, tror R.O. er det sikreste kortet om man vil ha en totalt kokos-bananas kveld. 

Skagerrack i Strömstad virker det som har nedskalert? Virket (heldig vis?) som en skygge av seg selv da jeg lå der en helg tidligere i sommer.  

Rapport fra Grebbestad. Som seg hør å bør skal man tømme systemet i Grebbestad på vei sydover. Det jeg ikke tok med i beregningen var at Tuffa Viktor ikke kjører lenger og dermed ble det skjeve rygger og tung bæring i frisk bris, motvind og regn selvfølgelig, tilbake til båtplassen.

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Joda 370 Sport - Solgt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...