Jump to content

Partysteder Bästkusten (Strømstad - Göteborg)

BingoBonzo

Recommended Posts

Før rapporten om Grebbestad by night så kommer her et reelt og nyttig informasjons-innlegg.

Nesten alt av hva som er lagt ut av informasjon om oppetider osv fra de forskjellige restauranter/kroger/steder er FEIL…

Eks så står det at Pizza Udden i Tanumstrand er stengt Man-Tors, den er åpent hver dag til 21 i sesongen. Aften Beach hver dag, nope, det er det ikke.

Røda Orm, er stengt mandag står det på web, overhodet ikke….

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Så, etter mye bæring og dårlig vær var vi klare for å teste Grebbestad by night.

Først gikk vi til der hvor vi hørte mest lyd, er ike sikker på hva stedet het, men ligger nærmest
lekeplassen med båten osv. Det hørtes ut som om det var et realt live-band og det stemte på en prikk!

Ba om et bord for to i døren og ble satt ned ved døren, 90grader på scenen. Uansett, bra lyd og stemning :-)

Servitør kommer til bordet og jeg bestiller sporenstreks to pils, dette ser lovende ut.. Får så beskjed om at det forventes at jeg betaler 450kr pr person til bandet..... WHAT?? Har aldri opplevd tilsvarende noe og måtte spørre de 3 ganger hva dette var? Fikk egentlig ikke noen god tilbakemelding og tok med meg admiralen og dro derfra...

Joda 370 Sport - Solgt

Etter denne opplevelsen gikk vi til Restaurant Q, hvor vi hadde en bra lunch tidligere på dagen, her var det en god svensk trubadur på gang hørte vi. Kom rett inn, uten betaling, fikk et bra bord og fikk endelig bestilt oss en øl. Ingen krav om ekstrabetaling og vi koste oss her den neste timen. Mye bra cover låter og han tok villig i mot ønskelåter. Det eneste han ikke ville spille var låter med Björn Rosenström..

Han lagde godt liv, allsang og veldig bra stemning :smiley:

Joda 370 Sport - Solgt

Så var det på tide å teste Røda Orm, fortsatt var vi langt unna de tingene vi etterspurte i starten, DJ/Club/Pent tøy.

Vi ruslet rett inn på Røda Orm, ingen cover charge, bra med folk, men ikke fullpakket. Kom oss i baren og fikk bestilt oss en drink og tok en god kikk over lokalet. Det var en scene der, en del instrumenter, så mistanken falt på at det kom til å bli noe konsertgreier. Husk nå, som tidligere nevnt, at stedet i følge web var stengt..

Det begynte å dra seg til med med folk og de var ganske så gira, så klart, jeg måtte spørre hva som skulle skje. Fikk tilbakemelding, lettere forbauset, at det var Bjön FUCKINGS Rosenström som skulle spiller i kveld..

Og det gjorde han ettertrykkelig, herlig show og fullt party!!

Fortsatt et stykke unna det jeg opprinnelig spurte etter, men nå er vi i Smögen og skal bli spennende å se hva som tilbys.

Joda 370 Sport - Solgt

Lars H. skrev On 21.7.2022 at 21.38:

Da får jeg, den ekte og ikke anonyme Lars H. svare. Denne "flottiljen" het Seglartoget og var opprinnelig en samling ihuga seilere som reiste mellom flere gjestehavner der de hadde vennskapelig samling. Dette var egentlig ikke noe partyopplegg, men ble  enormt og fylte opp havnene. Eter hvert ble det svært mye fyll og bråk, og ikke bare seilere. Flere steder ble de etter hvert nektet ankomst pga. sikkerheten kombinert med fyll. Så vidt jeg vet er det en god del år siden seglartoget gikk av stabelen.

Møtte disse seilerne i Fjällbacka i 2017, et jækla spetakkel, men litt morro også da?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...