pedal88 Startet 20.Juli.2022 Del på Facebook Startet 20.Juli.2022 Hei, Plutselig så har min Cayman 88 ankervinsj begynt å rotere sakte, både opp og ned. Det elektriske oppsettet ser ut som i bildet under. Hvis jeg trykker på opp måler jeg kun 5V over B og A1, mens det samtidig er 8V over B og A2 Hvis jeg trykker på opp måler jeg kun 8V over B og A1, mens det samtidig er 5V over B og A2 Hvis jeg kobler kabelen mellom A2/M2 helt av, så måler jeg igjen 13V over B og A1, og vinsjen roterer med høy fart igjen Hva er det som foregår her? Er det uønsket elektrisk kontakt mellom A1 og A2? På motoren inne i Cayman-vinsjen har jeg ikke tilgang til terminalene, jeg ser bare de tre store kabelene forsvinne inn i huset. Jeg får målt volt fordi det tidligere set ut til å ha vært foretatt en skjøting av kablene tett opp mot vinsj-motoren, og at nye kabler ble lagt til releet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Hvor ofte plukker du fra hverandre winchen for periodisk vedlikehold og smøring av bevegelige deler? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Høres ut som releet ikke fungerer som det skal. Det virker som det gir kontakt på begge utganger samtidig. Motoren går jo fint når du kobler fra deler av "problem-releet". Kan releet åpnes? (Har du en skrivefeil? Et av forsøkene skal være trykket på ned?) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Prøv å koble bort A1, A2 og B. Så Ohm'er du releet ved å måle mellom A1 og B, og A2 og B når du trykker på knappene. Når du holder inne en knapp, så skal du ha tilnærmet 0,0 Ohm på ene siden og uendelig motstand på andre siden av releet. Det samme om du trykker inn den andre knappen, bare at då har du kontakt på den andre utgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.