Tigre Startet 20.Juli.2022 Del på Facebook Startet 20.Juli.2022 Har en gammel HR 470 glassfiber robåt med 9,9 hk påhengsmotor. Det er kommet en del vann mellom dekk og kjøl, og jeg skal borre fra utsiden og sette inn en drensplugg nede på hekken. Tenkte sette inn en vanlig plastplugg med diameter 25 cm. Hvilket bor skal brukes? Spadebor? Hullbor? Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Hullbor gjør jobben godt nok. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Komodo Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Tigre skrev for 1 time siden: Hvilket bor skal brukes? Spadebor? Hullbor? De fleste bor jeg har vært borti er for å lage hull. Hullsag er et utmerket alternativ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Jeg kjører ofte hullsag feil vei i glassfiber, spesielt i starten. Mindre sjanse for hogging og flising. Sitér dette innlegget Link to post
Tigre Svart 20.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Takk for kjappe svar. Hehe - hullbor var et spesielt uttrykk ja... Men -da prøver jeg mitt første hull i glassfiber med hullsag. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.Juli.2022 Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Tigre skrev 15 minutter siden: Men -da prøver jeg mitt første hull i glassfiber med hullsag. Beuk tipset til !"Gullfisk" så fliser det ikke. kommer du til sag fra begge sider. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tigre Svart 20.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2022 Roger jo skrev 31 minutter siden: Beuk tipset til !"Gullfisk" så fliser det ikke. kommer du til sag fra begge sider. Jepp, will do. Men kommer ikke til fra innsida... Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 21.Juli.2022 Del på Facebook Svart 21.Juli.2022 Bruker gjerne kont platebor og tar siste lille stykket med roterende fil el. Antar at du mener 25 mm, ellers blir det et helt annet spørsmål ;-) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Jannmar Svart 21.Juli.2022 Del på Facebook Svart 21.Juli.2022 Gjør det enkelt og greit, og med flott resultat. 25mm hullsag. Kjør gjerne feil vei de første 1 - 2 millimetrene. Så er det bare å kjøre på - riktig vei, til du er igjennom. Jeg pleier aldri å kjøre feil vei, ikke en gang i starten. Kjører riktig vei hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Tigre Svart 21.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2022 (redigert) Takk igjen for gode svar! Skal være mer presis fremover- jepp mente hullsag og ikke hullbor, og diameter bunnplugg 25 mm og ikke 25 cm... Men har et spørsmål til: Som sikkert alle som skal bore gjennomføring under vannlinja første gang er jeg litt usikker. Så derfor: Er et alternativ å bore hull i rommet for bensintank foran påhengsmotoren(se bildet), og drenere med håndpumpe /hevert en gang i året når båten ligger på skrått i båtopptrekk? Vil gulvet i dette rommet tåle et hull? Redigert 21.Juli.2022 av Tigre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.