Jump to content

Suzuki df 115 2008 stopper ved ca 4000 rpm.


Kløne

Recommended Posts

Jeg har en df 115, 2008 mod som plutselig stoppet ved ca 4000 rpm.

Jeg satte den i fri, skrudde av tenninga, for så å starte den igjen. Motoren startet som normalt. Jeg setter den i gear igjen, og drar den opp til ca 4000 rpm igjen. Etter ca ett minutt, så skjer det samme. Jeg fortsatte turen hjem på ca 2000 rpm.  Er det noen som har en ide om hva som er feil ?

Kommentar fra moderator:
Tittel, Suzuki df 115 2008 mod, redigert.
Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Link to post
dieselfan skrev 25 minutter siden:

Prøv å pumpe med blærepumpa på slangen konstant, og se om feilen forsvinner. 

Gjør den det, er trolig bensinpumpe membranen gåen. 

 

Er det forgasser motor? 

 

Innsprøytning, som alle Suzuki 4-takt fra 40 hk og oppover siden slutten av 90-tallet :smiley:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
dieselfan skrev On 23.7.2022 at 17.51:

Prøv å pumpe med blærepumpa på slangen konstant, og se om feilen forsvinner. 

Gjør den det, er trolig bensinpumpe membranen gåen. 

 

Er det forgasser motor? 

Har prøvd det også. Mener bestemt det er innsprøytning.

Tusen takk for svar

Link to post
Kløne skrev 5 minutter siden:

Det er satt inn helt nye filter.

 

autohelm skrev On 23.7.2022 at 18.57:

Hei. Du kan måle bensintrykket ca 42psi. Det kan også være mange andre ting som tering i motorholder slik att motor kan kveles i eksosgass. Tette filter i vst tank. Sjekk plugger visuelt. Kompresjons test. Få lånt deg sds og sjekke verdier eventuelt feilmeldinger.

Hei alle sammen.

Tusen takk for alle svar.

Jeg var inne på en side som heter "justanswer.com"

Der traff jeg på en som hadde ganske lik feil.

Pkt1 som var nevnt der, var å sjekke om det var god kontakt til batteri. Jeg renset batteriklammer og kabelsko.

Det var mye korrosjon mellom kabelskoa. Jeg renset dette skikkelig.

Tok også og lea på sikringer og de kontaktene jeg så.

Tok så en prøvetur. Motoren stoppet ikke denne gangen. 

Nå er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste. Er jo nesten for godt til å være sant.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...