Jump to content

Koslig overnatting i Oslofjorden

Faxen

Recommended Posts

Er du på jakt etter hotell, campingplasser, bobilparkering eller annet? Oslofjorden er lang. Spesielle områder?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Om du kan planlegge noen måneder i forkant, anbefaler jeg hyttene til Oslofjordens Friluftsråd. Kommer i farten på tre som er godt tilgjengelige omtrent uansett helse: Tiern (plass til mange) og Sjøbua (plass til få) på Hovedøya. Eller Bestemorstua som ligger nær Ingierstrand. Sistnevnte er stor og har bilvei helt frem. For de to første sin del må du ta ferje, men det er kort å gå på grusvei på øya og det går trikk til fergeleiet.
Se på https://www.oslofjorden.org/hytteoversikt/ for full oversikt.

Definer «god mat».

Du kan ta ferga til Håøya og spise kanelsnurrer, nybakt brød og lokal chevre på Håøya Naturverksted. Det er åpen slette hvor du kan telte både på øst- og vestsiden av Håøya.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Faxen skrev for 3 timer siden:

Jeg leter etter et eller flere overnattingssteder ved Oslofjorden, der man kan komme uten båt (dessverre). Må finnes god mat i nærheten.

Hvaler Gjestgiveri, Kirkeøy. Har ord på seg for å servere spesielt god mat. Har liveopptreden av diverse kjente og ukjente artister i løpet av sommeren. 

Skulle gjerne anbefalt Skjærhalden, men vet ikke om noe overnatting der dessverre. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...