Usabel Startet 24.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2022 (redigert) Hei. Er det noen som vet hvordan koble startrele? Det gamle er i stykker og har fått tak i ett som skal passe. Men har ikke koblingsskjema, de små tappene er merket: høyre er merket l og venstre S. På gammel går + fra batteri til relee og - fra rele til starter. De tynne kablene går inn i blokka. Redigert 24.Juli.2022 av Usabel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Usabel Svart 28.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Takk for svar.. Var innom Ford og bestilte eu og fikk ekstra service.. Plus fra batteri til starter, - fra batteri til rele til starter, - fra rele til blokka og blå fra rele til startnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 I mitt hode må det være noe feil i din forklaring hvis du har minus til gods på motoren Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 (redigert) Stusser litt på den forklaringen jeg også. Tenker bildet under her stemmer bedre. Releet er her omtalt som solenoid. Redigert 29.Juli.2022 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 Tegningen over virker rimelig. Bortsett fra at tenning og startbryter er konfig slik at starter kan kjøres uten at tenningen er på. Det kommer naturligvis an på selve tenningsbryteren. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 Selvfølgelig riktig Hulda. Jeg la ikke merke til den detaljen i den store kloke boken min. Håper Usabel forstår det også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 mawilu skrev for 19 timer siden: I mitt hode må det være noe feil i din forklaring hvis du har minus til gods på motoren Det stemmer vel kun hvis anlegget er såkalt 1,5 polt, dvs at det er topolt unntatt starter.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jonas Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 (redigert) Solenoiden får trolig styrestrøm fra et relé som ikke er på skjemaet. Redigert 29.Juli.2022 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Usabel Svart 18.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Jonas skrev On 29.7.2022 at 10.27: Solenoiden får trolig styrestrøm fra et relé som ikke er på skjemaet. Bedre sent enn aldri, . Ja, det er riktig, så det virket etter kobling.. Takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.