Usabel Posted July 24, 2022 Share Posted July 24, 2022 (edited) Hei. Er det noen som vet hvordan koble startrele? Det gamle er i stykker og har fått tak i ett som skal passe. Men har ikke koblingsskjema, de små tappene er merket: høyre er merket l og venstre S. På gammel går + fra batteri til relee og - fra rele til starter. De tynne kablene går inn i blokka. Edited July 24, 2022 by Usabel (see edit history) Quote Link to post
Usabel Posted July 28, 2022 Author Share Posted July 28, 2022 Takk for svar.. Var innom Ford og bestilte eu og fikk ekstra service.. Plus fra batteri til starter, - fra batteri til rele til starter, - fra rele til blokka og blå fra rele til startnøkkel. Quote Link to post
mawilu Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 I mitt hode må det være noe feil i din forklaring hvis du har minus til gods på motoren Quote Link to post
hegra Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 (edited) Stusser litt på den forklaringen jeg også. Tenker bildet under her stemmer bedre. Releet er her omtalt som solenoid. Edited July 29, 2022 by hegra (see edit history) Quote Link to post
Hulda Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Tegningen over virker rimelig. Bortsett fra at tenning og startbryter er konfig slik at starter kan kjøres uten at tenningen er på. Det kommer naturligvis an på selve tenningsbryteren. Quote Link to post
hegra Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Selvfølgelig riktig Hulda. Jeg la ikke merke til den detaljen i den store kloke boken min. Håper Usabel forstår det også. Quote Link to post
index Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 mawilu skrev for 19 timer siden: I mitt hode må det være noe feil i din forklaring hvis du har minus til gods på motoren Det stemmer vel kun hvis anlegget er såkalt 1,5 polt, dvs at det er topolt unntatt starter.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jonas Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 (edited) Solenoiden får trolig styrestrøm fra et relé som ikke er på skjemaet. Edited July 29, 2022 by Jonas (see edit history) Quote Link to post
Usabel Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 Jonas skrev On 29.7.2022 at 10.27: Solenoiden får trolig styrestrøm fra et relé som ikke er på skjemaet. Bedre sent enn aldri, . Ja, det er riktig, så det virket etter kobling.. Takk for hjelp Quote Link to post
Recommended Posts