Jump to content

Yamaha 20hk 2takter 1986, trimme til 25/35hk?


Totis

Recommended Posts

Hei og velkommen til Forumet.

 

Alt er mulig.

Vet du hvordan du demonterer foringene,  og har du kunnskap om porting, og du er kar om å sette foringene riktig inn igjen, og du har en 30hk forgasser og Boyesen reeder, og du kan maskinere om toppen og reed blokk, og du kan bygge om eksosen til 30hk versjonen, så kan du få 30hk ut av 20 hesteren.

Men, husk, mye av momentet er nå borte og motoren egner seg bare til meget lette båter... Bensinforbruket øker

Link to post
Share on other sites

Jeg tipper TS lurte på om det en kvikkfiks til 30 hester, slik det noen ganger er. Mange av motorene er jo like, bare med forskjelkige gassere, eller andre små "duppeditter" som kan skiftes ut. Slik er det tilsynelatende ikke med denne motoren.

 

Jeg tror TS skal la den 1986 modell motoren være i fred jeg, og være glad så lenge den virker.

 

Så sparer du pengene som en slik trimming koster, og legger til at du (antageligvis) har hatt en billig motor frem til nå, og kjøper en 30 hester når muligheten byr seg.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

denne motoren deler blokk med 25hk. 

Ellers enig med nomen, la denne være og spar de pengene til større motor. 

Forøvrig, en potensiell måte å hente ut mer ytelse på er dersom propellen ikke passer til båten, eller er skadd/slitt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...