tilplan Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Kan dynamoen ha tatt kvelden under tidligere eier? I stedet for å bruke penger på å bytte den har den bare blitt koplet fra. Merkelig prioritering i så fall. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Kjedelige at dette oppstår, men Rørvik Marina er kjent for å ha meget god Penta kompetanse, så regner med de fikser dette kjapt Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
hanto1 Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Kan jo også være hovedstrømsbryter til motoren, de svikter ofte, bare å laske over og sjekke. Naboen byttet jusst en 2 år gammel BEP. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Da er det jo enkelt å sjekke med å kople startkabler over bryteren. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gabi Svart 26.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Vi møtte opp litt over kl 0700 når de åpnet. En meget hyggelig person på verksted sa at han kommer ned etter litt papirarbeid. Litt før kl 0800 kom han og hadde mest tro på dårlig starter siden den hadde blitt gradvis dårligere. Etter kort tid hadde han demontert starteren. Som så slik ut: Etter kort tid til var den nye på plass: Vred om nøkkelen og vipps! Den gikk like fort rundt som på babord motor! Moro! Så da er vi igang igjen! Tusen takk til Rørvik Marina!?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Ta vare på den gamle og lever den inn på Fredrikstad Vikleverksted. Kan den renoveres har du en i reserve ? Godt at det løste seg så knirkefritt ? Men det strømregimet ditt bør du kanskje gå gjennom en gang til. Høres ikke optimalt ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Olepo Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Flott at det ordnet seg og at dere fikk god service hos Rørvik Marina. Så ikke spesielt fresh ut den gamle starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Godt det var så enkelt! God tur videre, med to maskiner i bruk! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gullfisk Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Flott levert av verksted. Den starteren så ut til å ha fått en dose saltvann? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Godt dere er i gang igjen! Jeg ville ha prøvd å få gjort noe med den der sjøvannslekkasjen over starteren;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gabi Svart 26.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Skal si det var deilig med en startmotor i form! Denne har vært på lista over tiltak, men kom ikke så langt. Men da ble det løst nå, så da har jeg jo tid til andre prosjekter! Ser ut som det er noe saltvannsdryss over den som har tatt knekken på den. Den har vært ganske treg siden vi kjøpte båten så sikkert vært noe fra tidligere kanskje? Bør følges opp fremover uansett i tilfelle det er noe som drypper. Jeg har lurt på den andre dynamoen om hvorfor den ikke lader. Men det har ikke vært noe prioritert enda, da jeg har 480Ah startbatterier, 520Ah forbruksbatteri samt generator og solcellepanel. Så det er en ganske stor buffer ift forbruk. Men jeg ser jo absolutt poenget med to dynamoer, og hvorfor har jeg to hvis bare en er i bruk....? Som det blir kommentert her så kanskje den på babord ikke er i orden en gang? Får bli et vinterprosjekt å studere nærmere om hva som bør gjøres.? Komodo skrev for 12 timer siden: Ta vare på den gamle og lever den inn på Fredrikstad Vikleverksted. Kan den renoveres har du en i reserve ? Tok den ikke med dessverre. Hjelpeinnslaget var også litt løent og jeg mener at det fort koster et par-tre lapper for renovering. Gjorde det med babord motor da den var ute for 4 år siden. Betalte ca 6000 inkl moms for den nye starteren. Da har jeg en splitter ny på styrbord motor og en renovert på babord så det bør vel forhåpentligvis holde noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2022 Vet ikke hvordan det er på din motor, men på min 41 sitter intercooler rett over starter. I den er et sladrehull, og drypper det saltvann fra dette går det rett på starteren... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.