Jump to content

Humminbird gått i svart


Båliv

Recommended Posts

Hei. Jeg har en kartplotter Humminbird 5", brukt tre sesonger, vinterlagret hjemme. Plutselig gikk den i svart. Det er strøm inn. Importøren kan ikke hjelpe, de sa jeg kunne "åpne og se" selv(?) evt at den evt måtte sendes til USA for undersøkelse. Det høres dyrt, usikkert og uaktuelt ut.

Har noen erfaring med dette, er det en sikring inni evt er det firmaer i Norge (Oslo) som kan ta slike undersøkelser?

Link to post
Share on other sites

Kjøpt i norsk butikk, som privatperson?

 

Da har du 5 års reklamasjonsrett, og den hadde jeg brukt. Importør kan ikke skjule seg bak høye kostnader etc.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Hvilken type Humminbird? Jeg hadde to stk NS25, noen år gamle og ikke mulig å kjøpe lenger. Disse sine skjermer gikk i svart i tur og orden etter en del år. Virket å være tiden, og ikke bruken, som tok livet av displayet. Ikke mulig å fikse. 

 

Men din er jo vesentlig nyere, slik jeg forstår. I så fall er nok ikke feilene relatert. 

Link to post
Share on other sites

Båliv skrev for 1 time siden:

Importøren kan ikke hjelpe, de sa jeg kunne "åpne og se" selv(?)

 

Grand Banks jr skrev 31 minutter siden:

Kjøpt i norsk butikk, som privatperson?

 

Om det stemmer at den er kjøpt i norsk butikk, som privatperson, for 3 år siden:

Gå til butikken.

Det er butikken du har en avtale med.

Du har ingen avtale med importøren.

 

Det er butikken som har avtale med importøren, og hva slags avtale de har, er deg knekkende likegyldig.

De må uansett ordne opp i dette.

 

 

Redigert av Jannmar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...