Interal error Startet 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2022 Har problemer med det jeg tror er starter. Under start i dag klarte jeg å nappe ut dødmannsknappen før den var kommet i gang. Ved neste forsøk høres det ut som ikke får nok strøm, men den forsøker å dra rundt før spenningen til slutt fremstår som for lav. Bytter til et annet batteri som lå på 12,5v. Da høres det ut som starteren bare spinner rundt. Startbatteriet er nesten nytt og er mer enn nok kraftig. Syntes den har trekt veldig mye strøm under start siden jeg fikk den og det har resultert i ladebehov på få måneder/nye batterier. Vet ikke om det kan ha sammenheng? Sett noen videoer om bytte av starter og tror jeg skal klare å få til det, men greit å vite hva som har skjedd og om det vil hjelpe. 450 timer Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 28.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Starter går ikke i inngrep, prøv å smøre / få bevegelse i innslaget. det skal skruve seg selv opp mot startkrans. Sitér dette innlegget Link to post
Interal error Svart 28.Juli.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2022 Hvor skal jeg smøre og med hva? Ja, det høres ut som den ikle får grep. At den glapp av på et av forsøkene før spenningen ble for lav. må starteren demonteres for smøring eller kan det gjøres mens den er montert i motoren Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 Du trenger ikke demontere, mener det er ett plastdeksel over startmotor og svinghjul, lett å fjerne. Du ser startmotor, smør på toppen, bruk litt ordentlig olje, lirk ett flatt skruvjern under tannkrans vri litt. kjør starter, smør å lirk smør flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 du kan også med hell med plastikk/gummihammer, eller grepet på skrutrekker slå litt på startern så inngrepet sklir ned igjen, den er stuck i "mellomleget" som de andre sier, smørings må også til for at det ikke skal skje igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 På Etec er smøring av starter bendix et eget smørepunkt. Står i instruksjonsboka hvilken type smøremiddel som skal brukes. Husker ikke nå, men Google er din venn… Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.