bjorn.bjerke@online.no Startet 29.Juli.2022 Del på Facebook Startet 29.Juli.2022 Har et Hurrh gir i snekka mi. Der ska det være ATF olje. Giret fungerer litt dårligere nå en før. Lurer på om oljenivået er korrekt. Det er kun 1 strek på peilepinnen. Regner med at dette er minimums nivå. Hvor mye over streken kan man ha? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 29.Juli.2022 Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Riktig som du skriver ATF på den og IKKE over merket ,det er kun ett merke på gearet .Bytt til ny olje hjelper ikke det må du nok belage deg på nye lameller i kassa Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 31.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2022 Det er nå sirka 1cm over merket ved kald olje. Kanskje vert en prøve å ta ut litt olje? Er det komplisert å skifte lameller? Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 31.Juli.2022 Del på Facebook Svart 31.Juli.2022 (redigert) Hei, mange ZF/Hurth-kasser skal peiles med peilestaven løst på gjengene. Dvs den skal ikke skrus ned i gjengepartiet når du peiler. Kan dette være differansen? Jeg hadde en lignende girkasse tidligere og om jeg fylte litt for mye så spyttet den dette ut et lite luftehull innvendig i peilestaven. Å skifte lameller krever at girkassen tas ut og splittes, så ja - det er en mer komplisert jobb. Da bør du typisk ta tetninger, lager og trøsteskiver samtidig slik at det blir en totaloverhaling. mvh Espen Redigert 31.Juli.2022 av Husky (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 1.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2022 Jeg peiler med peilestanga "gjenget ut". Da er det cirka 1 cm. over merket. Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 1.August.2022 Del på Facebook Svart 1.August.2022 Vet ikke hvilken modell du har, men her er eksempel for HBW-35 til 250: Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
Timmeeh Svart 1.August.2022 Del på Facebook Svart 1.August.2022 Uten at du kommer med spesifikt hvilket gir det er, om det er oljekjøler eller ikke, så skal ihvertfall zf25-80 gir ifølge manualen peiles rett etter motor er stoppet. Det er da du har rett nivå, fordi kjølere og slanger fylles. Denne oljen renner ned i giret igjen og nivået er over maks hvis du peiler på kald motor som ikke har vært igang på noen timer (uvisst hvor lenge dette gjelder). Manualer ligger på nett for den som vet hvilket gir du har. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 5.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2022 Takk for gode innspill. Mitt gir har ikke kjøler så jeg skal ta ut litt olje slik at det blir opp til merket med peilestanga gjenget ut. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Anbefales på det sterkeste å suge ut all olje og fylle på ny i riktig mengde.Den oljen du suger kan gi deg en pekepinn om tilstanden til lamellene ,du ser messingspon i oljen ved slitte lameller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.