Dolfin Startet 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2022 Har en Mercury 30 EFI 2008 modell som brått har fått problemer med den hydrauliske powertrimmen. Brukte båten så sent som i går, og hadde da ingen problemer. Stusset litt på at motoren lå halvveis nedsenket da jeg ankom båten i dag. Mener den var helt oppe da jeg forlot den i går, men ikke helt sikker. Det fungerte forøvrig fint å senke den videre ned i dag, og det ble en fin dag på fjorden. Problemet oppstod da motoren skulle opp igjen. Nå tilter den ca. halvveis opp, men så er det brått full stopp. Tiltmotor går som normalt i starten før det plutselig blir en litt skurrende ulyd og tilt-bevegelsen stopper helt opp. Går greit å tilte motor ned igjen. Noen som har noen ide om hva som kan være problemet her, eller forslag til hva jeg kan forsøke? Link to post
Clueless Svart 29.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2022 Jeg er langt fra en ekspert, men eg tror du må skjekk olje niveau på pump. Høres ut som en liten top-up kan fikse problemet. Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Blyrompa Svart 30.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2022 Sjekk olja. Hadde tilsvarende problem med en 50 hk. Det endte opp med å bytte tiltmotor. Hørtes ut som det var sand i den og den hadde mer eller mindre rustet i filler.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn