MarexSuncab_FD Startet 30.Juli.2022 Del på Facebook Startet 30.Juli.2022 Hei, Vann lekker inn fra vinduene på kabinen i snekken (Marex 24). Har tettet på babor med butyl i overkant. Virker som vann kommer inn mellom gummi og vindu. Lurer litt på om det enkleste er å legge transparent våtromssilikon med litt overlapp over vindu. Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Enig med deg angående silikon. Husk at det kan lekke mellom glass og aluminiumsramme, og mellom aluramme og plasten. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Dette høres ut som en midlertidig løsning for meg. Du bør ta ut vinduet og tette på nytt med butyl. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
MarexSuncab_FD Svart 30.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Sjøbliss skrev 31 minutter siden: Dette høres ut som en midlertidig løsning for meg. Du bør ta ut vinduet og tette på nytt med butyl. Men det vil vel ikke fikse eventuell lekkasje mellom gummi og rute? Jeg tror det er der det lekker... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Jeg hadde fjernet hele gummien og lagt ny pakning med butyl, med forbehold om at jeg ikke kjenner båten din sin festing av vinduene. Dersom de er skrudd fra innsiden hadde jeg gjort det. Da blir det potte tett. Har du sett videoen jeg lagde sammen med @Chilli Solbris? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
fs Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Vidundermidler kan også være vidunderlig 👍 https://ahoy.no/brands/captain-tolley Har god erfaring med dette produktet for denne type lekkasjer. Anbefales på det sterkeste. Forøvrig ofte trøblete å demontere vinduskarmer, alu-korrosjon, skruer som må bores ut ++ Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 30.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Har du link til video? Men hvordan tetter du mellom ramme og glass? Ta ut ramme blir vel bare tett mellom ramme og skrog? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Silikon skal ikke brukes! Det harskner og blir utett! Våtromsilikon eller ikke! Sola tar knekken på den! Butylmasse er løsningen på klemte vinduer! Altså hvis rammen blir skrudd sammen slik at det blir press på butylen! Butyl har ingen limende effekt! Den må ligge i press og er laget slik for st den skal kunne fjernes igjen. Er det utenpåliggende eller ramme eller glass er limt skal man bruke Teroson MS937 som er et lim. Denne brukes på bobiler, campingvogner og båter. Skal det limes mot glass må det brukes primer på glasset. Se videoer på YouTube😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 MarexSuncab_FD skrev 53 minutter siden: Har du link til video? Men hvordan tetter du mellom ramme og glass? Ta ut ramme blir vel bare tett mellom ramme og skrog? Her er begge metodene 👍 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Delmont88 Svart 13.August.2022 Del på Facebook Svart 13.August.2022 Terostat 2759 Butyl er meget bra for vinduer som er skrudd fra innsiden, blir også brukt til takluker på både båt og bobiler Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.August.2022 Del på Facebook Svart 13.August.2022 MarexSuncab_FD skrev On 30.7.2022 at 23.48: Men det vil vel ikke fikse eventuell lekkasje mellom gummi og rute? Jeg tror det er der det lekker... På min gamle båt lakk det også mellom gummi og rute. Jeg skar bort den utvendige gummien (ruta fortsatt montert) med en skarp kniv. Tapet rundt ruta og alukarmen der den gamle gummipakningen hadde vært. Sprøytet på med tech7. Brukte en pipe i høvelig størrelse å stryke ut med, slik at det ble en fin hulkile mellom der jeg hadde teipet. Det ble potte tett. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2022 Del på Facebook Svart 13.August.2022 @navid beskriver rett fremgangsmåte. Bare bytt ut Tec7 med Teroson MS937 som beskrevet i videoen over her. Den er tilsatt UV-beskytter. Det er ikke Tec7. Og MS937 holder seg mer fleksibel enn Tec7 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.