Jump to content

Lekkasje rundt vindu - hvordan tette det best? Med bilder

MarexSuncab_FD

Recommended Posts

Jeg hadde fjernet hele gummien og lagt ny pakning med butyl, med forbehold om at jeg ikke kjenner båten din sin festing av vinduene. Dersom de er skrudd fra innsiden hadde jeg gjort det. Da blir det potte tett. 

Har du sett videoen jeg lagde sammen med @Chilli Solbris?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Silikon skal ikke brukes! Det harskner og blir utett! Våtromsilikon eller ikke! Sola tar knekken på den!

Butylmasse er løsningen på klemte vinduer! Altså hvis rammen blir skrudd sammen slik at det blir press på butylen! Butyl har ingen limende effekt! Den må ligge i press og er laget slik for st den skal kunne fjernes igjen. 
Er det utenpåliggende eller ramme eller glass er limt skal man bruke Teroson MS937 som er et lim. Denne brukes på bobiler, campingvogner og båter. Skal det limes mot glass må det brukes primer på glasset. 
Se videoer på YouTube😊

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 2 uker senere...
MarexSuncab_FD skrev On 30.7.2022 at 23.48:

Men det vil vel ikke fikse eventuell lekkasje mellom gummi og rute? Jeg tror det er der det lekker...

På min gamle båt lakk det også mellom gummi og rute. Jeg skar bort den utvendige gummien (ruta fortsatt montert) med en skarp kniv. Tapet rundt ruta og alukarmen der den gamle gummipakningen hadde vært. Sprøytet på med tech7. Brukte en pipe i høvelig størrelse å stryke ut med, slik at det ble en fin hulkile mellom der jeg hadde teipet. Det ble potte tett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...