Daffy Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Eg vert meir og meir redd for at det kan vere ei plombe i eksosen Glem eksosenhvis du utfører de andre trinnene som er nevnt her får du jo 14-15 hk da. Det er vel bedre enn hva du har Eller kanskje du skal ta med motoren til et verksted slik at de kan måle hvor mye den faktisk yter i dag. Kanskje den allerede er bygget om? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
mikael Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Da e vanelig med ei lita innsnevring i forgassaren. Det er for å øke farten på bensinen. når du øker farten vil bensine også bli meir fordampa, bensin i form av damp=konge Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Prinsippet heter venturi, enten fast eller variabel. Uansett må gassblandingen ha en sammensetning som dekker sylindervolumet, variablene her endres med forskjellige dyser. Forgasseren har 3 eller 4 "nivå" hvor de enkelte dyser overlapper hverandre etter hvert som turtallet økes. Endring av en dyseverdi vil påvirke to av de andre. Skal man endre dette, må man vite hva man gjør. (Altså ikke "prøv og feil, og prøv og feil igjen" metoden) - Man ender stort sett opp med for feit eller mager blanding - begge deler like ille... - Hvorfor er det så viktig og øke i fra 9,9 (10) til 12- 13 hk? - Jeg tør påstå at forskjeller er marginal.... det burde gi bedre resultat og gå over bunnen på båten, sørge for at det ikke er noen sår som bremser samt glattpolere. Enkelte bunnstoff har dessverre den egenskap at de nærmest suger seg fast i sjøen. Så vidt jeg har forstått har Sinten trebåt også, da blir ca. 3 hk litt uforståelig for meg.... Endring av eksospipe er vel på større motorer? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Ja eg er enig det ser ut til at det blir mykje arbeid for lite resultat, så eg trur eg dropper dette for denne gongen Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Svart 8.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Så vidt jeg har forstått har Sinten trebåt også, da blir ca. 3 hk litt uforståelig for meg.... Eg har fleire båtar. To trebåtar og ei 10" plastjolle. 9,9'en er til plast jolla. Men eg er eing likevel, det er ikkje vert det. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Røv Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 jeg vil ambefale og dra til ett suzuki verksted å ta me motoren og høre va di sier .det var værtfall de jeg jor med min suzuki 9,9 dt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.