Jump to content

Skager 660 - rorkult bak vanskelig å bruke, etterfylling eller bytte av kjølevæske?

Bramer

Recommended Posts

Hei, jeg har kjøpt en Skager 660, 2010 modell.  Motor Yanmar 3YM30.  Det er to styreposisjoner og rorkulten bak sitter omtrent helt fast.  Den beveger seg når jeg bruker rattet men jeg får ikke til å styre bare med rorkulten.  Er redd for å ta for hardt i.  Er det noen som har erfaring med dette og eventuelle råd? 

Det ser også ut til at jeg bør etterfylle kjølevæske.  Bør jeg tømme det som er i og fylle opp på nytt med kjølevæske,  eller kan jeg etterfylle med ny kjølevæske for å få tilstrekkelig nivå.  Takknemlig for innspill. 

Mvh

Per 

Redigert av Bramer (see edit history)

Rorkulten er nok treg pga påkoplet rattstyring. Men mulig litt smøring kan hjelpe på.

Om du ikke har historikk på frostvæsken kan det være lurt å tømme, skylle rent og fylle på nytt. Men om det haster er det bedre å fylle på nå, og heller ta skifte når du får tid. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...