Bramer Startet 2.August.2022 Del på Facebook Startet 2.August.2022 (redigert) Hei, jeg har kjøpt en Skager 660, 2010 modell. Motor Yanmar 3YM30. Det er to styreposisjoner og rorkulten bak sitter omtrent helt fast. Den beveger seg når jeg bruker rattet men jeg får ikke til å styre bare med rorkulten. Er redd for å ta for hardt i. Er det noen som har erfaring med dette og eventuelle råd? Det ser også ut til at jeg bør etterfylle kjølevæske. Bør jeg tømme det som er i og fylle opp på nytt med kjølevæske, eller kan jeg etterfylle med ny kjølevæske for å få tilstrekkelig nivå. Takknemlig for innspill. Mvh Per Redigert 2.August.2022 av Bramer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.August.2022 Del på Facebook Svart 2.August.2022 Rorkulten er nok treg pga påkoplet rattstyring. Men mulig litt smøring kan hjelpe på. Om du ikke har historikk på frostvæsken kan det være lurt å tømme, skylle rent og fylle på nytt. Men om det haster er det bedre å fylle på nå, og heller ta skifte når du får tid. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bramer Svart 2.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2022 Hei, tusen takk for tips. Ha en fin dag Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 2.August.2022 Del på Facebook Svart 2.August.2022 Er det hydraulisk styring vil rorkult stå bom fast, skal man bruke rorkult må man åpne overløpsventil på styresylinder ( da virker ikke rattet) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 2.August.2022 Del på Facebook Svart 2.August.2022 Hvis du skal etterfylle litt og ikke vet hva slags type frostvæske som er på fra før, kan du bruke rent vann. Da unngår du å blande forskjellige typer frostvæske som kan gi avleiringer i systemet. Beste er vel å bruke batterivann som du får kjøpt på f.eks Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.