Jump to content

Montering av varmeapparat i 18 fot daycruiser - trenger tips og eksempler


rexgalia

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt en Galia 565 med utenbords 2-takter, og til høsten skal jeg blant annet i gang med montering av varmeapparat. Har grei peiling på elektro og mekanisk, men aldri vært borti dette før. Jeg ønsker varme både i lugar og under kalesje, altså minst to dyser. Vurderer nå enten en Wallas 1300 eller denne:

 

https://www.marineshop.no/dieselvarmer-luft-luft/134968/dieselvarmer-2kw-12v-m-digitalt-kontrollpanel?gclid=Cj0KCQjwuaiXBhCCARIsAKZLt3k1Jxf9IIiLuhwAmt4Z5bkFE0yw7BhKTROnjJSMQtLFISWWHGwbpMoaAgG_EALw_wcB

 

Noen som har erfaringer med dieselvarmeren på linken? Den er jo en del rimeligere enn Wallas 1300, men dersom kvaliteten er grei så vil den gjøre nytten for oss. Tenker i så fall å montere en 10l dieseltank. Tanker for og imot her?

 

Vet det er tråder opp og ned om dette på forumet, og har lest mye på nett, men finner få tråder med bilder av selve monteringen. Jeg vil veldig gjerne se eksempler på montering og hvordan det er løst med eksosgjennomføring, forbrenningsluft og slanger til varmluft i en daycruiser/weekendcruiser dersom noen vil dele :) Lurer selv på å montere varmeren under akterbenken. Er det noen fordeler/ulemper med det? Kan det være utfordringer med et par meter slange frem til dysene? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...