Jump to content

Motstand i kompressoren på d4-300 evt d6


Eika

Recommended Posts

Verkstedmanualen til D4-300 ser ut til å kun anbefale og funksjonsteste ved å spenningspåsette clutch.

Se sidene 247 til 252 for hele prosessen. Kapittel 25-5

Legg merke til at det store variasjoner på hvilken klaring det skal shimses til på de forskjellige motorene...

Du kan redde en clutch som slipper ved å plane kontaktflatene. Man får større friksjon med plane flater. Men husk å shimse etter trimming.

 

image_2022-08-04_125018683.png.9753e1de8f4d397b2a605a998691bc60.png 

Da fikk du ikke det spurte om men litt annet... i beste mening. Lykke til :thumbsup:

Redigert av dieselfan (see edit history)
Link to post
  Grønngylt skrev On 4.8.2022 at 9.31:

Er det noen her som vet hvor mange ohm's motstand det er i spolen/clutch'n på en d4-300 evt en d6? Eller har mulighet til å måle ? Har en kunde med vraka kompressor som gjerne vil ha båten på vannet igjen imorra 

Vis hele sitatet  

Du skal måle 2-12 ohm på spolen.

 

Resistans mot ECU (hvit leder) skal være 0 ohm og rød leder i området 10-20 Kohm.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...