Jump to content

Motstand i kompressoren på d4-300 evt d6


Eika

Recommended Posts

Verkstedmanualen til D4-300 ser ut til å kun anbefale og funksjonsteste ved å spenningspåsette clutch.

Se sidene 247 til 252 for hele prosessen. Kapittel 25-5

Legg merke til at det store variasjoner på hvilken klaring det skal shimses til på de forskjellige motorene...

Du kan redde en clutch som slipper ved å plane kontaktflatene. Man får større friksjon med plane flater. Men husk å shimse etter trimming.

 

image_2022-08-04_125018683.png.9753e1de8f4d397b2a605a998691bc60.png 

Da fikk du ikke det spurte om men litt annet... i beste mening. Lykke til :thumbsup:

Redigert av dieselfan (see edit history)
Link to post

Kompressoren ligger på benken her og er vrak. 

 

Vi har satt han i butikken til å sjekke med Volvo, men akuratt nå sjekker vi alle kanaler vi har tilgjengelig. Har muligens fått tak i en clutch som vi kobler til kablene, så kan han i allefall komme seg på vannet imorra uten feilkode 

 

Alt for og få kunden fornøyd.

Link to post
Grønngylt skrev for 12 timer siden:

Er det noen her som vet hvor mange ohm's motstand det er i spolen/clutch'n på en d4-300 evt en d6? Eller har mulighet til å måle ? Har en kunde med vraka kompressor som gjerne vil ha båten på vannet igjen imorra 

Du skal måle 2-12 ohm på spolen.

 

Resistans mot ECU (hvit leder) skal være 0 ohm og rød leder i området 10-20 Kohm.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...