Jump to content

Tilkobling av digitalt voltmeter 52 mm fra Biltema


gnrh

Recommended Posts

Hei!

jeg har koblet ett analog og digitalt voltmeter til ett 12 volt batteri i en 15 fots GH. hvorfor begge deler jeg ville se om dem stemte med hverandre ellers måtte jeg ha noe og fylle noen hol på instrumentbordet. det analoge virker tror jeg som det skal det står på 12.8 ved avslått motor og rundt 14 ved motor i gang. Det digitale vil ikke komme noen røde tall fram så det virker ikke, jeg har sjekket den røde ledningen som går til strøm den er det strøm på målt med prøvelampe og jordledningen går som den skal. jeg har koblet strøm inn på en ledning som kommer fra batteri og jord til en kobling med flere jordledninger til lys som har en hovedledning fra batteri. vet ikke det kan være att når jeg har koblet to målere sammen att det kan gjøre noe eller måleren er noe galt med, den digitale er kjøpt på biltema. Virker litt rart att det ikke er noen tall som lyser på skjermen når det har strøm. Mottar gjerne gode forslag på dette. legger ved bilder av voltmeter og standard kobling skjema.

25-8098_xl_1.jpg

IMG_0646.JPG

Link to post
Share on other sites

Har vert i båten i dag og nå ser det ut som voltmeteret virker som det skal, ikke vet jeg ,men det var mye sol på displayet i går så kanskje jeg ikke såg talla, dessuten har jeg kobla fra den ene ledningen til lyset så da er alt i skønneste orden nå iverfall. Men takk for alle svar👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...