gnrh Startet 4.August.2022 Del på Facebook Startet 4.August.2022 Hei! jeg har koblet ett analog og digitalt voltmeter til ett 12 volt batteri i en 15 fots GH. hvorfor begge deler jeg ville se om dem stemte med hverandre ellers måtte jeg ha noe og fylle noen hol på instrumentbordet. det analoge virker tror jeg som det skal det står på 12.8 ved avslått motor og rundt 14 ved motor i gang. Det digitale vil ikke komme noen røde tall fram så det virker ikke, jeg har sjekket den røde ledningen som går til strøm den er det strøm på målt med prøvelampe og jordledningen går som den skal. jeg har koblet strøm inn på en ledning som kommer fra batteri og jord til en kobling med flere jordledninger til lys som har en hovedledning fra batteri. vet ikke det kan være att når jeg har koblet to målere sammen att det kan gjøre noe eller måleren er noe galt med, den digitale er kjøpt på biltema. Virker litt rart att det ikke er noen tall som lyser på skjermen når det har strøm. Mottar gjerne gode forslag på dette. legger ved bilder av voltmeter og standard kobling skjema. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 Blå til minus og rød til pluss, det skal holde det. Hvis ikke er instrumentet defekt, og kan byttes inn i nytt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gnrh Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 Akkurat sånn jeg har koblet det rart att ett helt nytt voltmeter ikke virker men hender vel. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 Prøv å teste det direkte på batteriet før du reklamerer på det. I tilfelle du har dårlig kontakt et sted. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gerhard Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 Kan det hende at du må koble en av lys kablene også? (Gul eller oransje kabel) Sitér dette innlegget Link to post
gnrh Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 Har koblet både orange og gul ledning til strøm på bryter for og få orange lys så frykter mest att det er noe med voltmeteret. Sitér dette innlegget Link to post
x17 Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 Velg enten gul eller orange. Det står i klar tekst i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
gnrh Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 Går det ikke an og koble begge to hva kan skje da. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.August.2022 Del på Facebook Svart 4.August.2022 Innstrumentet SKA koplast slik som skjemaet viser,og ikkje noka anna. Sitér dette innlegget Link to post
gnrh Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 Ok takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
gnrh Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 Har vert i båten i dag og nå ser det ut som voltmeteret virker som det skal, ikke vet jeg ,men det var mye sol på displayet i går så kanskje jeg ikke såg talla, dessuten har jeg kobla fra den ene ledningen til lyset så da er alt i skønneste orden nå iverfall. Men takk for alle svar👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.