Jump to content

Registreringsmerker NSSR


880

Recommended Posts

I bitende kulde og på to hjul tok jeg turen til Dolviken og beskuet Skipper_Worse sin skute. Under inspeksjonen så jeg en annen båt med nytt reg. merke, litt på avsatand. Mener at NSSR sitt merke var å se på dette. Er det andre som har motatt oblatet fra NSSR, har selv ikke motatt dette enda, jeg takket ja til reg. her for lang tid siden. Det posetive er at jeg heller ikke har fått noe regning fra dem.. :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Det var vel gjerne på en Skorgenes 330 du så det merket?? :lol: Jeg har fått merkene, har klippet bort det unødvendige men ennå ikke fått dem på plass. Har en heftig jobb med å fjerne limrester etter Tollvesenets gamle merker først :rolleyes:

 

Forresten så er det nå rimelig risky å bevege seg på MC for tiden ... kjør forsiktig.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det var vel gjerne på en Skorgenes 330 du så det merket?? :lol: Jeg har fått merkene, har klippet bort det unødvendige men ennå ikke fått dem på plass. Har en heftig jobb med å fjerne limrester etter Tollvesenets gamle merker først :rolleyes:

 

Forresten så er det nå rimelig risky å bevege seg på MC for tiden ... kjør forsiktig.

 

Stemmer, enn 330. Stort merke syntes jeg..

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

(Den dagen "Solås-ligaen" er borte, vurderer jeg kanskje nr. fra NSSR...)

Ser ikke ut til at du trenger å vente særlig lenge da. Selv trenger jeg nytt kort. Forrige eier har ikke sendt inn papirene. Og i fall noen har tips i forhold til fjerning av merker på glassrute taes de i mot med takk. Kan jo ikke bruke varmepistolen.. Redigert av Wannskrækk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og i fall noen har tips i forhold til fjerning av merker på glassrute taes de i mot med takk. Kan jo ikke bruke varmepistolen..

Kanskje ikke varmepistolen, men en vanlig hårføner er til god hjelp. Varm opp forsiktig til merket er godt lunkent, da mykner limet såpass at det blir mye lettere å få merkene av!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

...Er det andre som har motatt oblatet fra NSSR, har selv ikke motatt dette enda, jeg takket ja til reg. her for lang tid siden.

Du får ikke automatisk tilsendt nye registreringsnumre fra NSSR selv om du meldte overgang til det nye registeret. Jeg mener å ha fått med meg at det er kun ved nyregistrering, samt hvis man bestiller spesielt, at NSSR sender nye registreringsnumre merker.
Link to post
Share on other sites

...Kun nytt reg.kort ble tilsendt

Jeg er ikke så sikker på dette med båtkort heller. Jeg tror båtkort kun sendes ut av NSSR ved nyregistrering og omregistrering - ikke ifbm overgangen til NSSR sitt register. Jeg har 3 båter som er meldt over til NSSR og jeg har ikke fått noe nytt båtkort for noen av dem. 37'n derimot er omregistrert etter at NSSR kom på banen og til den fikk jeg båtkort.
Link to post
Share on other sites

Det er en ting jeg merket meg -- det nye båtkortet fra NSSR ser ut som et medlemskort til den lokale ølklubben og vil nok gjøre lite av seg ved framsyning utaskjærs. Bl.a. bare med norsk tekst, men derimot det det gamle båtkortet hadde fin (løve?) logo + engelsk tekst. Jeg sente en mail til NSSR om mulighen for å fiffe opp kortet litt, men de svart ikke.

Link to post
Share on other sites

Da varmer jeg opp klistremerkene med føneren til damene, og skraper i vei med koke-topp skrapen. Jeg er deltids-vaktmester i et jentekollektiv, eller gift og har to døtre, -som andre kaller det. Dermed regner jeg med at vi har en eller flere fønere. Det er egne skuffer for fønere og diverse tenger på damebadet, og dessuten et kollosalt utvalg av kjemikalier og kremer mot og for omtrent alt. Jeg har i alle fall skjønt at hvis jeg rører noe av det, blir jeg garantert forandret! Kanskje det er noe der som fjerner klistremerker og?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...