snus89 Startet 5.August.2022 Del på Facebook Startet 5.August.2022 Voltmeter - tankmåler - vanntemperatur måler hopper opp og ned når jeg kjører! Jeg har null peiling på strøm, men ønsker og lære! Hvor skal jeg begynne og feil søke? Det er nidelv 24 fot med md2b motor med ferskvann kjøling. Forstår at det er noe dårlig elektrisk kontakt et sted? Egentlig trenger alt av elektriske bli ryddet opp av noen som har peiling. Det er mye rot og gammelt ser jeg. Men et spørsmål til, jeg så på termostaten på motoren, den er for liten, står 62 grader. Er ikke det for lite? Det er martec kjøling på md2b motoren. Altså jeg kjører med kald motor og det ryker bak! Må jeg ikke ha større termostat? Evt hvor mye? Er ikke lenge siden jeg tok over båten Takker så mye for svar! Vetikke hva jeg skulle gjort uten det forumet her Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Hvis alle målere hopper må det være enten felles forsyning pluss eller minus som er dårlig. Du må nok på baksida og kikke/ta noen bilder om mulig. Sitér dette innlegget Link to post
snus89 Svart 5.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2022 Hei! Tusen takk for svar. Ja alle måleren hopper opp og ned! Så jeg må gå over pluss kablene og minus kablene da? Men virker som det er dårlig kontakt eller? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 snus89 skrev 1 time siden: Hei! Tusen takk for svar. Ja alle måleren hopper opp og ned! Så jeg må gå over pluss kablene og minus kablene da? Men virker som det er dårlig kontakt eller? Ja, det lukter vel vakkelkontakt i en kopling et sted. Ikke alltid så lett å finne. Kan måles når feilen er der men ikke når den ikke er der.. Du må først finne ut hvordan instrumentene er forsynt med pluss og minus, de er som regel en felles skinne eller punkt for begge deler. Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbaten Svart 6.August.2022 Del på Facebook Svart 6.August.2022 Du har nok dårlig jording. Følg jordinga til motor og gods. Spray på med kontaktspray 👍 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2022 Del på Facebook Svart 6.August.2022 En enkel start er vel å trekke en testkabel fra jord på motor til jordskinne. Hjelper ikke det så ville jeg gjort det samme på pluss. Viker ikke det.. så er det for avansert for meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.