Jump to content

nidelv 24, ustabile instrumenter

snus89

Recommended Posts

Voltmeter - tankmåler - vanntemperatur måler hopper opp og ned når jeg kjører! Jeg har null peiling på strøm, men ønsker og lære! Hvor skal jeg begynne og feil søke? Det er nidelv 24 fot med md2b motor med ferskvann kjøling. 

Forstår at det er noe dårlig elektrisk kontakt et sted? Egentlig trenger alt av elektriske bli ryddet opp av noen som har peiling. Det er mye rot og gammelt ser jeg.

Men et spørsmål til, jeg så på termostaten på motoren, den er for liten, står 62 grader. Er ikke det for lite? Det er martec kjøling på md2b motoren. Altså jeg kjører med kald motor og det ryker bak! Må jeg ikke ha større termostat? Evt hvor mye? Er ikke lenge siden jeg tok over båten 

Takker så mye for svar! Vetikke hva jeg skulle gjort uten det forumet her

snus89 skrev 1 time siden:

Hei! Tusen takk for svar. Ja alle måleren hopper opp og ned! Så jeg må gå over pluss kablene og minus kablene da? Men virker som det er dårlig kontakt eller?

Ja, det lukter vel vakkelkontakt i en kopling et sted. Ikke alltid så lett å finne. Kan måles når feilen er der men ikke når den ikke er der.. Du må først finne ut hvordan instrumentene er forsynt med pluss og minus, de er som regel en felles skinne eller punkt for begge deler. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...