Jump to content

Eberspächer D2 tankuttak diesel

Selius M

Recommended Posts

Hei. Jeg kjøpte en Nidelv 24 i sommer med en Ebersprächer D2 som ikke virker. Etter en dag med feilsøking, fant jeg heldigvis ut at den brenner som en klokke, men den fikk ikke diesel fra tanken. Det var rett og slett ikke noe «sugerør» ned i dieseltanken som kunne dra opp diesel. Varmeren og dieseltanken ble satt inn i 2012 ser det ut til, så 10 år gammelt. Noen som har noe erfaring med selve «sugerøret» gjennom tank uttaket? Jeg ser Maritim har en ny del som heter «ebersprächer tankuttak». Hos meg er tankuttaket borrer og skrudd fast, men man kan skru ut gjennomføringen i to deler. 

B8928095-C5C1-49A4-80FA-3DF76DA99257.jpeg

3C764B43-EEDC-4432-9C58-8D90ED6F0DB1.jpeg

6911D36C-8942-4890-A80A-EBA21A2005E5.jpeg

8964DDE3-F161-4580-B7BD-DACF5F46358E.jpeg

AF70E4B3-A078-4D92-9743-8AC1F195E36A.png

Redigert av Selius M (see edit history)

Hei. Var det jeg gjorde. Koblet på ny og tett slange og blåste/sugde forsiktig. Det er full dieseltank, men ingen bobler eller diesel opp. Fikk blåst veldig lett rett gjennom og det kom diesel»damp» opp når jeg sugde. Virket som om sugerøret var brukket av. Hva tror du om å skru opp de 5 skruene som fester platen? Tror du det er limt eller en pakning. Da vil jeg kunne se under. 

Skru opp og kikk. Hvis det er limt kan du skjære løs mest mulig med en tynn kniv før du brekker opp.

Langt tynt rør under der som lett kan brekke hvis båten vibrerer når du kjører.

Anbefaler å kappe det nye slik at det stopper litt over inntaket til motoren. Da stopper brenneren når du er på "reservetank"

Mons

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...