Jump to content

Kvalitet på Quicksilver gummibåt/rib

Czyszczykiewicz

Recommended Posts

Hei. Jeg Fikk en yamaha 6hk fra en kompis vurderer å kjøpe en Quicksilver 250 sport til neste sesong. Har noen erfaring med sånne gummibåter/rib som kan si noe om kvaliteten på sånne gummijoller.

Kjøpte en eldre brukt 270 airdeck i sommer. Vurderte flere, men virker som de litt dyrere merkene er mer solide enn billige kinamerker.

Synes brukte Kina båter på 3-4 år så mere sliten ut enn 10-15 år gamle kvalitetsmerker. 

har en zodiac på hytta. Den er vel over 20 år gammel. Ser fortsatt grei ut.  QuickSilveren ser også fortsatt hel og fin ut. Tipper den er 10+ år gammel..

FFE3185D-EF48-430D-AD45-A104DE1E2762.jpeg

Vi har identisk båt som den @glalaks har lagt ut bilde av. Kjøpte den ny i 2004. Den er fortsatt helt super og potte tett. Ser riktignok ikke helt ny ut lengre, men om jeg hadde giddi og lagt litt jobb med vaskekosten så hadde nok det estetiske også vært bedre

Edited by seilbaaten

Jeg har også samme sort som @glalaks sin. Kjøpte den brukt for et par år siden, da hadde den ligget ute i vær og vind i sikkert 10 år før det. Fortsatt tett og grei, og jeg antar at den vil være brukbar i mange år ennå.