R.O Startet 15.August.2022 Del på Facebook Startet 15.August.2022 Har selv tatt servicer siste 4år, men er litt redd jeg ikke får med alt. Følger VP manualen, men er litt usikker på noen punkter: - Reverse gear, her henvises det til filte og olje sjekk hvert 5år. Det er vel ikke på drev båt? - Finner ikke registerreim i manualen, er det registerrem på D4..? Finner kun reim skift 1200/5år..? - Turbo inspeksjon kommer opp neste år, enkel sak, eller noen som bør settes bort..? - Skal bytte kompressolje og kjølevæske(gul) i år for første gang, noen tips her som kan gjøre ting lettere tas imot med takk... For ordens skyld en D4 2009mod med drev. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Reverse gear er hvis du hadde hatt aksling. Det er ingen registerreim å skifte. Reimer som skal skiftes hvert 5. år er de foran motoren som driver bla kompressoren. Turboinspeksjon er vel i praksis "ingen" som gjør før turbo er gåen. Men om det hadde vært kjekt er vel muligens en annen sak. Kanskje andre har mer info om dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 R.O skrev for 3 timer siden: Turbo inspeksjon kommer opp neste år, enkel sak, eller noen som bør settes bort..? For å se noe nyttig må skille eksoskne/blandebend og turbo. Vil ikke anbefale å prøve å bruke pakning omigjen om den er 2009 modell.. Ta bilder inn i eksosen begge veier for å kunne bruke "2nd opinion" vurder tilstand på V-band før du demonterer. Mål klaring forsiktig med søkeblader mellom eksoshus og vifteblader. Så kan du danne deg et bilde av erosjon/ korrosjonshastighet på din motor med ditt bruksmønster.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.